Miinto satser på crossfit og sportswear

Den danske modeplatform Miinto reagerer på en øget efterspørgsel, og udvider produktsortimentet med mere sportswear til bl.a. fitness, crossfitt og løb.

Højere salgstal og øget søgning på sportswear har de sat nye tiltag i gang hos danske Miinto. E-handelsplatformen har endnu en gang læst tendenserne hos forbrugerne og følger efterspørgslen for flere sportsprodukter, det skriver virksomheden i en pressemeddelelse. Målet er klart, Miinto ønsker at blive et af markedets stærkeste onlineudbydere af sportsudstyr, som på sigt kan betyde, at modeplatformen kan tilføje endnu flere og nye specialbutikker til deres brand-portefølje.

Crossfit og fitness
Der findes i skrivende stund en god portion sportsorienterede webshops, som pendant til deres fysiske sportsbutikker. Mange af dem har et holistisk og dækkende produktudvalg til de mere traditionelle sportsgrene, herunder fodbold, badminton, tennis og løbetræning, men er ikke så skarpe på de nyere og mere nicheprægede sportstyper. Det er her Miinto ser en åbning på markedet og lytter efter kundernes efterspørgsel.

”I forhold til 2013 har Miinto.dk i løbet af 2014 oplevet en stigning på mere end 50% på kunder, der søger efter løbetøj- og udstyr. Især folk fra Århus området har stået for en væsentlig del af stigningen, mens københavnsområdet stort set ikke har ændret sig siden sidste år.” skriver PRD Agency i pressemeddelsen.

Kunderne efterspørger også i højere grad specialudstyr, som ikke findes i de almindelige sportsbutikker, hvor blandt andet crossfit og fitness er hyppigt søgt. Men det er ikke kun søgeord der har sat nye tiltag i gang, hele samfundsændringer tages med i overvejelserne når der udvides på forretningsaktiviteterne, hvor fitness-bølger og løbebånd giver pejlinger af fremtidens forbrugertendenser.

”Vi har fokus på at imødekomme den stigende online-efterspørgsel på sportsudstyr – ikke kun i vores varesortiment, men som et forretningsområde med mange spændende muligheder. Vi tager det meget seriøst med de store stigninger i søgninger, og vi tror at ”fitness-bølgen” slet ikke er toppet endnu. Vi ser et stigende antal fitnesscentre åbne op, og det giver en naturlig efterspørgsel efter mere trænings- og løbetøj. Det er en spændende og sund udvikling, som vi selvfølgelig vil prøve at følge med på og på sigt blive førende indenfor” siger stifter og Group COO, Konrad Kierklo.

De mange modehungrende onlineforbrugere kan nu også handle til fritidsaktiviteterne – uden at skulle skifte webshop eller betale dobbeltfragt. Miintos produktudvalg tilpasses i takt med mode- og sportswear-branchens udviklinger indenfor både trends og nicher, hvilket gør virksomheden og den tilhørende webshop mere bæredygtig. Der er store planer og høje ambitioner hos den relativt unge modevirksomhed, men ikke desto mindre er målet ifølge virksomheden selv ikke uopnåeligt.

”[..] med en storstilet investering i sportsområdet synes det ikke urealistisk at indfri målet om en sportssektion, som står for 25% af den samlede omsætning indenfor de næste par år.” skriver PRD Agency.

Miinto har i løbet af de sidste fem år etableret sig på 5 store markeder, som er blevet til mere end 1300 butikker og webshoppen har ca. 3.000.000 månedlige besøgende. Den ”relativt unge modevirksomhed” omsatte i øvrigt for over 250 mio. kr. i 2013.

Skrevet af

Top