Twitters købsknap blev introduceret ved London Fashion Week

I maj måned annoncerede Twitter, at de var i gang med at udvikle en såkaldt købsknap, der skal gøre det muligt for brugerne at handle direkte gennem Twitter. Nu er udviklingsfasen ovre, og Twitter er klar til at teste servicen hos velkendte brands.

Ved London Fashion Week var Burberry et af de første brands, som kunne teste servicen i praksis.
Servicen vil give brugerne mulighed for at gemme deres bankoplysninger på Twitters interne system. Altså, når brugerne kommer til et tweet, der har et produkt de kan lide – for eksempel Burberrys nye nuance af øjenskygge – kan de foretage et simpelt klik på knappen og det viste produkt vil vinge sin vej til deres hjemmeadresse.

“This is the next step in that evolution,” said Nathan Hubbard, head of commerce at Twitter. “It is a way for our users to get closer to the things that they love and a way for sellers of all types to take the conversations that are already happening between brands, retailers and consumers and turn them into transactional relationships.” tweet

BuyNow_FINAL_IMAGE

Indgåelse af en række aftaler i testfasen
Twitter skriver i deres blogindlæg, at de har indgået aftaler med social-media shopping platforme, såsom Fancy og Musictoday i testfasen. Derudover vil de i testfasen tilføje diverse kunstnere, brands og nonprofit organisationer, så de potentielle købere har noget at bruge pengene på imellemtiden, her er blandt andre tale om mærker og navne som Pharrel Williams, Burberry og Home Depot.

Investorerne finder Twitters nye tiltag interessant. Aktierne steg med 3,2 procent, da det blev offentliggjort.

Kilde: blog.twitter.com

Skrevet af

Top