Luxplus.dk – online medlemsklub ekspanderer

Luxplus.dk – online medlemsklub ekspanderer

Luxplus er en medlemsklub, der skaffer medlemmerne fordelagtige priser på: Beauty, parfume, hårprodukter m.m. Priserne er nær engrospriser, der ofte er 50-80% billigere end konkurrenterne. Kvalitetsprodukter er i højsædet og forhandles gennem anerkendte distributører i Europa. Fra omkring 1. november 2014 ekspanderer Luxplus til Sverige. Ambitionsniveauet har fra start været højt hos Luxplus, som snart

Luxplus er en medlemsklub, der skaffer medlemmerne fordelagtige priser på: Beauty, parfume, hårprodukter m.m. Priserne er nær engrospriser, der ofte er 50-80% billigere end konkurrenterne. Kvalitetsprodukter er i højsædet og forhandles gennem anerkendte distributører i Europa. Fra omkring 1. november 2014 ekspanderer Luxplus til Sverige.

Ambitionsniveauet har fra start været højt hos Luxplus, som snart ekspanderer til Sverige med Luxplus.se og yderligere ekspansion vil ske i foråret 2015.

”Vi har sat målstrengen meget højt, idet vi tror på at konceptet kan implementeres i mange EU lande. Vi estimerer at op mod 40.000 medlemmer ultimo 2015 i 3-4 lande inkl. Danmark. Hvis disse mål bliver realiseret vil 2016 blive endnu et vækst år, da vi har domænerne klar til yderligere ekspansion i EU. – Peter Sønderby-Wagner, founder Luxplus.dk”

Ideen til Luxplus.dk opstod efter brainstorming i forbindelse med løbeture og konceptet blev langsomt støbt sammen og gjort til en realitet.

”Jeg er medejer af virksomheden Freeway, hvori jeg har siddet som direktør for Dating.dk, de sidste mange år. Jeg har kunne mærke trangen til at skabe noget nyt fra bunden. Jeg havde nogle kriterier i forhold til opstarten at et nyt projekt:

  • Det skulle være en abonnementsmodel med et langsigtet perspektiv.
  • Det måtte gerne omhandle fysiske (mærke)varer. (Jeg har udelukkende bygget digitale services hele mit liv, så det kunne være interessant at udfordre sig selv til at flytte varer i stedet for bits).
  • Det skulle være en branche, hvor de gamle etablerede kunne trænge til at blive rystet lidt.

Jeg brainstormede derefter videre med min tidligere kollega Martin Schultz Andersen, som i dag er medejer af Luxplus.dk, derved var fundamentet til at gå i gang langt. – Peter Sønderby-Wagner, founder Luxplus.dk”

Kernekompetencerne hos Luxplus er online marketing erfaring, teknisk forståelse, flittighed og planlægning. Dette har udledt i at kundeskaren, siden lanceringen i marts 2014, har bevæget sig op på 10.000 aktive medlemmer.

”Vi har en erfaring der gør, at det faktisk er gået overraskende godt. Vi har ikke mødt den store mur, kun nogle små bump på vejen, som vi let har bevæget os henover. Det største irritationsmoment er holdningen blandt danske distributører, der stiller krav til at vores priser skal holdes kunstigt oppe. Konkurrencen er benhård og vi ønsker at servicere kunderne med kvalitetsprodukter til lave priser. – Peter Sønderby-Wagner, founder Luxplus.dk”

Luxplus er ikke kun vokset i antal medlemmer, de har endvidere udvidet antallet af ansatte til 5 personer, hvoraf der er blevet ansat en svensk medarbejder i forbindelse med lanceringen af Luxplus.se.

”Udviklingen indenfor Luxplus er progressiv og vi ønsker at differentiere os på pris, i det god service, kort leveringstid, billigt fragt m.m. efterhånden er en del af det at drive en onlineshop. Vi ønsker at tiltrække flere medlemmer ved hjælp af online markedsføring og sociale medier, men er også i gang med at forhandle samarbejdsaftaler, som jeg endnu ikke kan løfte sløret yderligere for. – Peter Sønderby-Wagner, founder Luxplus.dk”

Luxplus har valgt at outsource deres varelager, både varemodtagelse, udsendelse og returhåndtering, for at fokus hos medarbejderstaben består i indkøb, marketing og salg.

Et godt råd med på vejen:

Start med en plan der er ambitiøs og tvinger dig til at udfordre dig selv. Undgå et hobbybetonet projekt, hvor f.eks. varegruppen er din store interesse. Vi er i luxplus 100% datadrevne. Vi har ingen forkærlighed for vores produkter – vi udvider sortimentet løbende i små mængder og først når vi ved, hvad der sælger – køber vi stort ind. Men vi er ligeglade med om, det er en Mascara til 9 kr. der sælger, eller en Dior til 169 kr.

Tænk stort og ansat hurtigt, eller outsource, så du fokusere på dine stærke sider og ikke skal bruge tid på dine mindre stærke. – Peter Sønderby-Wagner, founder Luxplus.dk”

Vi hos Shopsonline glæder os til at følge Luxplus’ ekspansion og udvikling.

11 comments

Posts Carousel

Leave a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked with *

Cancel reply

11 Comments

  • jytte Andersen
    23. oktober 2015, 07:26

    Jeg ønsker ikke længere at være medlem af lux plus.så venligst afslut mit abonement nu
    Der er trukket 89 kr. i de sidste 2 måneder det må slutte med denne opsigelse
    venligst jytte

    REPLY
  • Bent Pedersen
    26. november 2015, 16:38

    jeg ønsker ikke være medlem mere
    hilsen Bent Pedersen

    REPLY
  • Lene Hansen
    4. januar 2016, 19:38

    jeg sender hermed min udmeldelse, havde ikke læst handelsbetuingelserne igennem er ikke intereseret i medlemskab Customer number: 177073

    REPLY
  • Luxplus
    5. januar 2016, 10:09

    Hej Alle

    Afmeldelse af medlemskab kan kun ske via vores hjemmeside, eller via direkte kontakt til vores kundeservice.
    Se hvordan kundeservice kan kontaktes her: https://www.luxplus.dk/kundeservice

    De bedste hilsner
    Luxplus

    REPLY
  • Carina sjødahl fetahi
    17. juni 2016, 11:53

    Vil gerne være medlem

    REPLY

Latest Posts

Top Authors

Most Commented

Featured Videos