Arkiver

E-handelNyheder

Hele Aarhus City i en komplet webshop

Et nyt tiltag fra Aahus City, Aarhus Stiftstidende og Berlingske Media er under opsejling, et tiltag som i sidste ende skal gavne byens butikker samt forbrugerne. I samarbejde vil de tre partnere etablere en platform, som skal samle byens butikker, alt fra store til små på en samlet webshop – shopiaarhus.dk.

Det er gået op for de fleste etablerede butikker rundt om i det danske land, at vil man sikre forretningens overlevelse, er indsatsen på e-handel uundgåeligt. Mange mindre butikker kender realiteten og ser også stort potentiale i online handel, men faktum er de benspænd mange støder på undervejs, deriblandt økonomi, kompetencer og tidsresurser.

Det har de tre partnere Aarhus City, Aarhus Stiftstidende og Berlingske Media på sinde at løse med en fælles webshop for byens små som store butikker. Platformen shopiaarhus.dk og den mere teknologiske proces, bliver varetaget af Aarhus Stiftstidende, hvor Aarhus Cityforening står for de mere strategiske elementer.

Claus Bech direktør for Aarhus Cityforening fortæller at ideen om en fælles platform har været længe undervejs. De tre partnere har anerkendt problemstillingen, og har nu valgt at gå all in på projektet, for at bakke op om byens butikker, og forenkle kundernes købsproces.

“Kombinationen af at røre ved en varer, prøve den, for dernæst at købe produktet online og få det leveret til hoveddøren – det er nemt, bekvemt og så er det god service. Vi har oplevet meget stor interesse for projektet, og vi ved at mange af byens butikker ikke har de fornødne resurser til at etablere sig online, så det vil vi gerne hjælpe dem med,” Fortæller Claus Bech Direktør for Aarhus Cityforening.

Claus Bech fortæller, og opstiller de mest essentielle fordele ved en sammensat webshop for Aarhus butikkerne og deres kunder.

  • De vil modtage deres netindkøb meget hurtigt, da de ikke skal transporteres ret langt.
  • De kan bytte fejlkøb i forretningerne og være fri for at gå på posthuset og sende varerne retur.
  • De kan ose i byens butikker og købe varerne på nettet, når de er klar til at vælge.
  • Større sandsynlighed for succes i google søgeresultater.

Netbutikken skulle efter sigende stå klar til at sætte virtuelle varer på hylderne snarest og dernæst lancere webshoppen d. 2. november 2014. Butikkerne skal bare melde sig ind i fællesskabet og sende fotos af deres varer, så løber Århus Stiftstidende og cityforeningen den i gang op til julehandlen.

“Hvis man ikke har en webshop, kan man få sin egen afdeling i shopiaarhus.dk for mindre end 1000 kroner om måneden. Man kan også vælge at lave et samarbejde mellem ens egen netbutik og shopiaarhus.dk, det er billigere. Man kan desuden vælge bare at lægge en enkelt vare ud en gang imellem,” uddyber Claus Bech.

Er du interesseret i at høre mere om hvordan det lokale forretningsliv kan løftes i Aarhus med en ny fælles e-handelsplatform, der matcher tidens tendenser? Så kan du deltage i konferencen torsdag d. 2 oktober kl. 8-10 i Musikhuset Aarhus – lille sal.

Skriv et svar