Arkiver

BusinessNyheder

E-handel og logistik går hånd i håndApport Systems lancerer nyt produkt

Apport Systems A/S har specialiseret sig i software til lageroptimering siden 2000, og har blandt andet leveret løsninger til e-handelsvirksomheder som Matas, Imerco og Coolshop. På grundlag af disse erfaringer er Apport Systems nu klar med et produkt som specifikt henvender sig til små og mellemstore e-handels virksomheder.

Apport Systems lancerer mandag d. 6 oktober et ekstra ben i produktsortimentet – Apport WMS Basic. Produktet er dedikeret lagerstyringssystem til små og mellemstore lagre (WMS = Warehouse Management System). Produktet henvender sig til kunder, som ønsker et enkelt setup af lagerprocesserne og som samtidig vil sikre deres lager til vækst.

I fremtiden vil logistik i langt større grad bane vejen for netbutikker og dets vækst. I dag udgør e-handel otte procent af den samlede handelsvolume i Europa. Forskere estimerer med en vækst på omkring fyrre procent, så fremover vil næsten alle produkter blive solgt online. Derfor vil logistik blive et væsentligt konkurrenceparameter for en e-handelsvirksomhed.

“Specifikt i e-handelsbranchen ser vi et klart behov i markedet for dedikeret WMS, som løser de centrale opgaver på lageret. Apport WMS Basic giver mulighed for at starte med de grundlæggende lagerfunktioner og høste de fordele som normalt er forbeholdt større organisationer og budgetter”, udtaler salgsdirektør Asger Sandberg Petersen fra Apport Systems.

Et produkt med et højt ambitionsniveau
Dedikeret lagerstyring / WMS opfattes i e-handels branchen oftest som en dyr og kompleks affære. For at afkræfte denne forestilling leveres Apport WMS Basic som en pakkeløsning indeholdende software og lagerspecifik hardware, vejledning og faste timer til leverancen. Her er opsætning af system og ERP-integration, samt udrulning og uddannelse af medarbejderne inkluderet. Tiden fra beslutningen er taget til systemet er i drift kan være ned til 1½-2 måneder.

Leverancemodellen for Apport WMS Basic bygger på Apport Systems mangeårige erfaringer med implementering og udrulning af lagerstyring til større e-handelsvirksomheder. Det nye produkt er bygget på samme teknologi og software som Apport WMS, hvilket er løsningen til større virksomheder.

Produktansvarlig Kristoffer Bundgaard udtaler: “Selvom Apport WMS Basic er et mindre komplekst produkt, går vi ikke på kompromis med forankring i kundens organisation, når vi leverer. Det er at skyde sig selv i foden. Tid til uddannelse og træning af medarbejdere er nøglen til at sikre at de får ejerskab i forandringen, forstår formålet med den og har den nødvendige viden til at håndtere systemet.”

En pris der passer til målgruppen
Prisen på Apport WMS Basic er en 1/3 til 1/4 af Apport WMS, og både software og hardware kan lejes eller købes alt efter behov. Dette giver fleksibilitet for kunden.

“Vores mål er at nedbringe barriererne hos e-handelssegmentet mest muligt, både med hensyn til økonomi og kompleksitet i leverancen. Vores referencer har altid været vores stærkeste salgsparametre, og dette ønsker vi at forsætte med”, udtaler salgsdirektør Asger Sandberg Petersen fra Apport Systems.

God kundeservice og kvalitetsprodukter er blevet de basale hygiejneregler for netbutikker og forbrugerne kræver meget mere, i særdeleshed til leverancen. Apport WMS Basic gør dig i stand til at håndtere de nuværende og fremtidlige lagerprocesser, og som sikre at din virksomhed har de logistiske muskler i et konkurrencepræget marked.

Er du interesseret i at høre mere om hvordan optimering af din lagerlogistik kan være afgørende for en fremtidig vækst – så kan du møde Apport Systems til E-handelskonferencen d. 9 oktober.

For yderligere information kontakt: Kristoffer Bundgaard, produktansvarlig for Apport WMS Basic på mail eller på telefon: +45 4177 3557.

Skriv et svar