Arkiver

DebatE-handel

Bedrenætter.dk – webshop vs. fysisk butik

Bedrenætter.dk bestræber sig på at være Skandinaviens bedste niche webshop, indenfor senge og madrasser. I 2013 rejste fire unge gutter, Anders Henningsen, Jonas, Jacob og Martin Byskov, fra Silkeborg til Ungarn med ideen om at finde en indgangsvinkel, der kunne hjælpe dem ind i møbelbranchen. Første skridt på vejen skulle være at sælge dyner, idet at disse produkter havde en lav indkøbspris, var let at håndtere og i det hele taget var dyner let håndgribelige. I dag består Bedrenætter.dk af en veletableret Magento shop og en fysisk butik i Silkeborgområdet.

Opstartsfasen for Bedrenætter.dk var ét år med uendelig mange udfordringer, idet at deres branche er en traditionel branche og dermed har det været svært, at skabe kontakt til danske producenter. Derfor har de forsøgt sig med udenlandske leverandører fra blandt andet Ungarn og Belgien, som er nogle af de største producenter i Europa. Opstartsfasen bød på udfordringer i form af svigt fra leverandør i Ungarn, der medførte op til 7 ugers leveringstid og en programmør, der ikke formåede at opbygge webshoppen i ordentlig form. Nu ét år senere har Bedrenætter.dk en sund forretning, der i maj måned 2014 slog salgsrekorder og sidenhen har drengene oplevet vækst.[quote_box_center]”Vi vil være bedst til det vi laver! Bedrenætter.dk tilbyder det rigtige produkt første gang. 95% af vores salg sker via webshoppen, hvor folk har mulighed for kompetent vejledning. Vi oplever at der forekommer flest fejlkøb ved køb i vores fysiske butik, fordi kunderne er mere åbne overfor rådgivningen inde på vores webshop. Derfor har vores erfaringer vist, at man ikke skal være bange for at sælge et produkt online, der hos forbrugerne opfattes, som et produkt der skal være til at mærke og føle på. – Martin Byskov medejer Bedrenætter.dk”[/quote_box_center]

Bedrenætter.dk har erfaret at deres kompetencer indenfor e-commerce ikke har været tilstrækkelige og dermed har Bedrenætter.dk investeret i eksperter for at optimere salget på webshoppen.[quote_box_center]”Bundlinjen har været svær at håndtere. Fordi vi nok må erkende, at vi i startfasen undervurderede konkurrencesituationen og danskernes præference til danskproducerede produkter. Vi har i startup fasen benyttet middelløsninger, for at komme i gang, det har vist sig at være en dårlig investering, da tingene lige så godt kan blive gjort ordentligt første gang. Det første vi gjorde, da vi have optjent kapital var, at ansætte en ordentlig programmør og en Adwords ekspert. – Martin Byskov medejer Bedrenætter.dk”[/quote_box_center]

I dag sælger Bedrenætter.dk 200-250 madrasser i måneden og har en konverteringsrate på ca. 0,8%. Bedrenætter.dk har differentieret sig ved at være et skridt tættere på kunden med deres pop-up chat, der er åben 18 timer i døgnet og specifikke produktbeskrivelser på deres webshop.[quote_box_center]”Jo mere kunden ved om produktet, desto lettere er det at træffe en købsbeslutning. Kunden er også tilbøjelig til at bruge flere penge, når de har de rigtige oplysninger om produktet. Vi giver dem adgang til information, der skaber brugbar viden om produktet. Kunden får på den måde chancen for selv at træffe en beslutning, på baggrund af individuelle præferencer. Endvidere kan vi servicere kunden ved hjælp af chatten og personliggøre vores rådgivning på baggrund af personlige informationer så som: vægt, sovestilling mm. Vi oplever at 60% af de kunder vi vejleder via vores chat, vender tilbage og foretager et køb hos os. – Martin Byskov medejer Bedrenætter.dk”[/quote_box_center]

Shopsonline takker for besøget af Martin Byskov. Vi glæder os til at følge Bedrenætter ind i næste fase og høre yderligere omkring deres ecommerce eventyr.

1 kommentar

  • Super fed historie! Der er ingen tvivl om, at det kan betale sig at satse på AdWords, hvis man har nogen med ombord, der kender til det. Så kan det give et rigtig fornuftigt afkast allerede fra starten.

    Det projekt skal nok blive godt!

Skriv et svar