Modevirksomheder og grossister på én online platform

Retailbutikker og webshops kan fremover handle varer gennem en ny dansk indkøbsportal, ved hjælp af én digital portal der samler både grossister og modevirksomheder.

MB2B er en ny dansk indkøbsportal, der forkorter købsprocessen, så grossister og modevirksomheder bliver samlet gennem én kanal. Essensen i dette består i at lette og forenkle den traditionelle købsproces, som vi kender i dag, hvor modevirksomheder kan have kontakt med op til 18 grossister. Det betyder altså at MB2B tilbyder en overskuelig og brugervenlig B2B løsning. [quote_box_center]”MB2B vil reelt fungere som en stor indkøbsportal, hvor du som indkøber kan shoppe mange forskellige brands hos et bredt udvalg af grossister i én og samme løsning. Og så spiller vores platform i øvrigt sammen med de fleste butikkers øvrige kasse- og regnskabssystemer,” udtaler Nicholas Meilstrup, Direktør hos Marthoni, som har udviklet portalen, til Berlingske Business [/quote_box_center]

Modevirksomheder kan gratis være en del af MB2B, mens leverandørerne skal betale per gennemført salg. MB2B har på 31 dage fået aftaler forhandlet aftaler med 2 grossister med 5 brands og 180 tøjbutikker. Det estimeres at der i Danmark er omkring 1.140 grossister, som MB2B vurderer som potentielle brugere af portalen.[quote_box_center]”Det er et godt tidspunkt for de danske grossister at satse på e-handel, for nethandel i al almindelighed eksploderer. Vi har set masser af eksempler på grossister, der sammen med den almindelige handel også benytter e-handel, og det forbedrer deres salg helt enormt,« siger administrerende direktør hos FDIH, Annette Falberg til Berlingske Business og tilføjer, at det at handle på nettet er blevet noget helt naturligt. Ikke kun for de danske forbrugere, men også på B2B-markedet.[/quote_box_center]

 

Kilde Berlingske Business

Skrevet af

Top