Usertribe opkøber moderselskab kun 3 år efter opstart

Usertribe, en ivæksættervirksomhed specialiseret i brugerbaseret analyse og optimering af digitale løsninger, offentliggjorde i går, at de har opkøbt SnitkerGroup, en erfaren konsulentvirksomhed med ekspertise i brugervenlighed og analyse.

Normalt ser man moderselskaber der går ind som medstiftere af de virksomheder de tager under vingerne, men Usertribe har netop gjort det omvendte. Usertribe startede i 2011 som et spin­off af netop SnitkerGroup, som er en erfaren konsulentvirksomhed, men nu har den lille altså opkøbt den store.

Bemærkelsesværdigt opkøb
Usertribe er specialiseret i at udvikle videobaserede værktøjer, der giver indsigt i brugen af digitale løsninger. Dermed kan virksomheder opnå indsigt til løbende at optimere webshops, websites, mobilapplikationer, designs og kampagner. Virksomheden har med opkøbet af SnitkerGroup over 30 medarbejdere ­foruden de mere end 5000 tilknyttede testere.

3 år efter Usertribe blev til har iværksættervirksomheden nu opkøbt moderselskabet.

“Vores virksomhed er kun 3 år gammel, så vi er stolte af, at vi allerede kan gå ud og styrke vores position i markedet gennem opkøb. Vi får tilført en masse specialistviden, som både kunder og vores “tribe” vil få glæde af. Det betyder både nye udvidelser til produktet, og at vores globale ambitioner nu bliver understøttet af, at vi deltager i UX Alliance, ­verdens førende alliance på området.” udtaler direktør og medstifter af Usertribe, Jonas Alexandersson.

Læs mere om Danske Tweakker der blev opkøbt for 115 millioner

Udenlandseventyr i horisonten
Med opkøbet sætter Usertribe sig som ledende aktør på det danske marked. I horisonten kan Jonas Alexandersson skimte eventyr på udenlandske markeder, hvor de vil sætte ind, når SnitkerGroup’s medarbejdere og kunder er kørt ind.

“Markedet for brugervenlighedstest har forandret sig meget de sidste tre år. Ny teknologi og nye forretningsmodeller gør det muligt for langt flere virksomheder og organisationer at inddrage deres brugere både dybere og hyppigere,” fortæller Thomas Visby Snitker, direktør i SnitkerGroup, og fortsætter:

“I SnitkerGroup har vi i stigende omfang demonstreret fordelene for kunderne ved løsninger, som Usertribe tilbyder. Det er et gunstigt tidspunkt at bringe de to virksomheder sammen for at udnytte synergien mellem den klassiske konsulentforretning og den nye, strømlinede forretningsmodel med crowdsourcing i centrum.”

Med opkøbet har Usertribe totalt 500 danske kunder, der bl.a. tæller TDC, Arla, Codan og over 50
kommuner, ministerier og styrelser.

Usertribe-Logo

Skrevet af

en kommentar;

  1. Pingback: 6000 danskere elsker fodbold - og Tonsser | Trendsonline.dk

Top