Wishlistt bliver til Halusta

For snart et år siden skrev vi om den online ønskeseddel Wishlistt. Allerede dengang viste startuppet potentiale for at blive en interaktiv, social platform. Den idé har teamet arbejdet videre på, og nu er de klar til at relancere under navnet HalustaAf Tina Søndergaard Thorsen.

Læs også Wishlistt gik fra online ønskeseddel til social media community.

Mere fokus på sociale features

Navneskiftet kommer som resultat af en omfattende brugerundersøgelse, som Wishlistt har lavet hen over sommeren. Undersøgelsen viste dem, at deres brugere var meget optagede af andre af platformens features end den individuelle ønskeseddel.

“Vi kunne se, at brugerne i deres feedback lagde vægt på mange andre features end blot det at lave en ønskeseddel”, siger CEO og medstifter Daniel Friis”Vores forskellige inspirationsfeeds har vist sig at være et stort aktiv for vores site”.

danielfriisjensenDet såkaldte inspirationsfeed giver brugerne mulighed for at se, hvad andre brugere ønsker sig, hvad enten det er tallerkener fra Royal Copenhagen eller en serie ansigtscremer, og så tilføje det til deres egen ønskeliste.

Dette giver brugerne mulighed for ikke bare at lave deres egen ønskeliste men også finde inspiration til, hvad der skal stå på ønskelisten. Og på den anden side af gavegiveriet giver Halusta også forslag til, hvad man skal give sine kære.

 

Halusta skal bygge på co-creation

Brugerundersøgelsen viste sig også at være en gave til medstifterne Kristian Madsen og Daniel Friis Jensen. Den tydeliggjorde nemlig, at sitet har en særdeles engageret brugerskare, som var meget villig til at hjælpe startuppet med at blive bedre.

”Brugerne viste sig at være interesserede i at være med til at udvikle vores platform, og det ville vi utrolig gerne imødekomme, og0ba3c24 derfor tog vi direkte kontakt til flere af vores brugere. Det er den interesse, vi honorerer ved at indgå i en co-creation, som vi markerer med navneskiftet”, siger CMO og medstifter Kristian Madsen.

Indtil videre har brugerinvolveringen ført til et voksende samarbejde med up-and-coming webshops og bloggere, som via Halusta kan referere til de ting, som trender på deres egne sider og komme med deres bud på “årets julegave-idé” osv. Det er både en god måde for webshopsene at komme ud til brugerne, og det validerer de populære ønsker, at der ligger en faglighed bag.

Ser til udlandet

Kristian Madsen afslører, at Halusta lige nu er i gang med at lave en forundersøgelse, som skal finde samarbejdspartnere for virksomheden i udlandet. Medstifteren kan dog endnu ikke løfte sløret for, hvor i verden virksomheden kigger hen.

Bonusinfo: Halusta er finsk og betyder ifølge google “ønsket om at…”.

Læs også

Top