Få adgang til insights på din investorpræsentation med pitchXO

Funding er en integreret del af mange startups forretningsplan, og derfor er feedback et vigtigt værktøj i denne proces. pitchXO giver iværksættere mulighed for at tracke data fra deres præsentationer, for at skabe endnu bedre pitches. Af Rikke Nielsen.

For mange startups er funding en nødvendighed og en vigtig del af deres forretningsplan, men det kan være svært at få feedback på pitches, som sendes til potentielle investorer og samarbejdspartnere.

Med pitchXO får startups og andre virksomheder, der søger funding, nu muligheden for at indhente data på de præsentationer, de sender ud.

Læs også: Reklameplatformen Adform sigter mod USA med ny funding

Social login giver mulighed for feedback og datatracking

pitchXO er et online værktøj, hvor ansøgere kan oprette professionelle præsentationer og herefter sende dem ud til potentielle investorer via et email-link. Herefter logger investoren ind via en social kanal som LinkedIn, Facebook eller AngelList og giver på den måde ansøgeren mulighed for at følge med i processen.

Claire-PitchXO

Via pitchXO har sælgere mulighed for blandt andet at se, hvem der kigger på hvilke slides og hvor længe. Derudover kan de opsætte og opdatere forskellige KPIer og løbende se, om deres mål bliver nået“, forklarer  Claire Ross-Brown, Sales Director i Skandinavien for pitchXO.

pitchXO giver desuden brugeren forskellige designmuligheder, som integration af video, for at skabe professionelle og visuelt appellerende præsentationer.

Læs også: Tech Toolbox: Find funding i pensionsformuer

Idéen opstod på baggrund af eget behov

Idéen til pitchXO opstod på grund af et behov fra medstifteren Morten Lund, investoren bedst kendt fra Skype-succesen og Nyhedsavisen, som han senere gik personlig konkurs med i 2008. Morten Lund var udfordret af at modtage præsentationer som PDFer, der ikke gav mulighed for feedback.
MortenLund
Jeg blev ofte kontaktet af iværksættere, der søgte hjælp til funding, men jeg havde brug for at holde styr på, hvilken PDF blev sendt til hvem, og om de overhovedet havde åbnet den,” fortæller Morten Lund, medstifter i pitchXO.

Sammen med Markus Stefanko identificerede Morten Lund hvilken anden information, der ville være brugbar at vide som kapitalsøgende iværksætter og sammen dannede de pitchXO.

Med pitchXO har jeg fået det, som jeg drømte om, fordi det giver iværksætterne mulighed for at lave en gennemarbejdet forretningsplan. Det fortæller meget om en virksomhed, at de laver deres arbejde grundigt, når de søger funding,” slutter Morten Lund.

Udgangspunktet for pitchXO har været iværksættere, men værktøjet kan bruges af alle, der søger funding eller skal pitche, som PR bureuaer eller salgs- og telemarketingvirksomheder. pitchXO undersøger derfor netop nu nye muligheder for brug af redskabet.

Skrevet af

Læs også

Top