Post Danmark vækster indenfor distribution af dagligvarer

Post Danmark som stordistributør indenfor dagligvarer, byder på både Irma.dk, Osuma.dk og SuperBestonline på kundelisten. Det betyder at Post Danmark distribuerer mere end en tredjedel af de dagligvarer, der bliver købt online.

Dansk Handelsblad informerer os om, at plukning og distribution af dagligvare er nogle af de store forhindringer, der gør online dagligvarehandel til en forretning. Dog er det sværeste aspekt at gøre det til en rentabel forretning.

Det seneste års tid er Post Danmark blevet stordistributør indenfor levering af fødevarer, med godt en tredjedel af onlinesupermarkedernes salg.[quote_box_center]”At overlade distributionen til Post Danmark kan være en fordel alt afhængig af, hvilken aftale onlinebutikken får med distributøren. Mit bud er, at muligheden for at kunne få varerne bragt til døren inden for et kort tidsrum vil være et konkurrenceparameter i fremtiden, og så skal Post Danmark kunne det. For nogle virksomheder kan det være en god idé at lave en kombination, så Post Danmark leverer i de områder, hvor onlinebutikken kun har få kunder, siger ekspert i dagligvarehandel Henrik Libak, der efter at have været direktør for både Bilka, Føtex og Salling, nu har startet sin egen virksomhed.”

”Men det er en kæmpe udfordring at få økonomi i onlinehandel med fødevarer, da avancen på fødevarer er lav og handlen kræver mange håndteringer, når varer skal plukkes og leveres til kunden, siger ekspert i dagligvarehandel Henrik Libak.”[/quote_box_center]

Alt imens onlinesupermarkederne har udfordringer i forbindelse med rentabiliteten har Post Danmark bevæget sig fra at være lokal til landsdækkende forretning. Post Danmark arbejder i øjeblikket på at effektivisere og forbedre leveringstiden, med samme dags levering. Målet er at kunne levere indenfor tre tidsintervaller på samme dag som varen er købt, indtil videre er det kun Coolshop der tester denne form for samme-dags levering.[quote_box_center]“For mange privatpersoner, firmaer og institutioner spiller bæredygtighed en rolle, når de handler – og en miljømæssig forsvarlig samarbejdspartner, som os kan give dig en konkurrencefordel,” skriver Post Danmark.[/quote_box_center]

Læs yderligere omkring Post Danmark udvikling indenfor fødevaredistribution og forbedret service til modtagerkunden her

Skrevet af

Top