Syv danske startups deltager i efterårets SCALEit i Silicon Valley

Endnu en gang sender SCALEit syv danske iværksættere til Silicon Valley, hvor de i løbet af en uge skal pitche deres idéer til potentielle investorer, networke og lære, hvordan økosystemet i Silicon Valley fungerer. På billedet herover ses stifterne af ARPEDIO, en af de deltagende virksomheder. Af Rikke Nielsen.

nSales, Combidat, WakeUpData, ANAS, Mediaworkers, Akklaim og ARPEDIO er de syv heldige startups, som fra 10.-14. november skal præsentere deres produkter og gode idéer til en række fremtrædende Silicon Valley-personer. Læs mere om nogle af de udvalgte startups herunder.

nSales

nSales udvikler salgsværktøjer til sælgere, så de hurtigt og nemt kan optage ordrer, mens de er på farten. Virksomheden har eksisteret i 15 år, men har siden introduktionen af iPad haft rigtig travlt på det danske marked og har fået mere end 1000 nye brugere på bare et år.

Ejerne af nSales Lasse Rostock og Mikkel Rostock ser et stort potentiale i det amerikanske marked, hvor der findes mere end 1.8 mill. sælgere, som ikke er så langt fremme hvad angår elektronisk ordreoptagelse. Virksomheden ser derfor gode muligheder for at opnå succes med sit produkt i USA.

WakeUpDataWakeUpData

WakeUpData er en webbaseret integrationsplatform til små og mellemstore webshops. Virksomheden blev stiftet i september i år og har pt 10 aktive kunder, herunder Elsalg og Kaufmann. WakeUpDatas grundlæggere Dennis Cassøe og Allan Jørgensen deltager i ScaleIT for at blive stærkere på, hvordan de bedst mulig får produktet til at vokse endnu hurtigere samt teste ideen af, og se om den er lige så tillokkende for amerikanere, som den indtil videre har været for danskere.

 

ANAS Engineering & Interaction Design ApS

ANAS har udviklet en trænings-, udviklings- og datasamlende platform ved navn DXTR og forventer inden for 6 måneder at være klar med produktionsparat prototype på første udgave af playDXTR, et smart-legetøj til børn i alderen 4+, som både er inspireret af LEGO og Lumosity.

ANAS udstiller pt ved Web Summit, og tager derefter direkte videre til SCALEit, hvor de glæder sig til at arbejde sammen med de mange samarbejdspartnere.

ARPEDIO

ARPEDIO er et værktøj, der hjælper B2B-sælgere med at analysere en given salgsmulighed, og baseret på denne analyse foreslår værktøjet en række aktiviteter, der skal opfyldes for at sikre succes. Virksomheden blev i begyndelsen af oktober partnere med verdens største CRM-virksomhed, Salesforce og deltog på deres årlige Dreamforce i San Francisco og mærkede energien fra Silicon Valley.

ARPEDIO blev stiftet i 2012 af Thomas Bülow, Ulrik Monberg og Jakob Søderberg, som alle deltager i SCALEit.

MediaworkersMogens_Sejer_Iversen

Mediaworkers deltager på SCALEit-turen med intranettet, Open™, som bl.a. giver brugere mulighed for at oprette og arbejde i arbejdsgrupper og interagere og give feedback via kommentarer i nyhedsfeeds. Noget af det unikke ved Open™ er den intelligente adressebog, som viser de kolleger og ressourcer, der er tættest på både fysisk men også i forhold til de arbejdsgrupper og teams, man er i.

Adm. direktør Mogens Sejer Iversen og seniorkonsulent og partner Max Schläger Nielsen deltager for at undersøge, om Open™ har potentiale for at blive et skalerbart tech-startup ud over Danmarks grænser.

 

 

Skrevet af
Top