Arkiver

E-handel

Vi spørger eksperten: Hvad er muligt med Facebook Marketing?

Shopsonline vil i samarbejde med David Lorentzen, founder af Socialization afholde et Google Hangout hvor vi vil sætte fokus på hvordan webshopejere får størst mulig udbytte af Facebook Marketing.

Temaet for Google Hangout d. 3 december kl. 11.30 er: hvad er mulighederne med Facebook Marketing, hvor vi vil tage udgangspunkt i forskellige scenarier, som webshopejere kan blive udsat for eller skal tage højde for i forbindelse med Facebook Marketing.

Hvordan får man mest ud af din Facebook annoncering?
Socialization har fokus på de tekniske muligheder der er forbundet med annonceringen, heriblandt retargeting, cookies osv. Socialization har stort fokus på konvertering og konverteringspriser og vil på baggrund fortælle om hvordan de udarbejder online salgstragter.[quote_box_center]”Det vi gør når vi sælger på sociale medier er at vi skabe en vej som vi leder kunderne igennem. Det er meget lig det der foregår i enhver dagligvarebutik hvor det langt fra er tilfældigt hvilken vej en kunde bevæger sig fra indgangen til udgangskassen. Den slags er der tænkt meget over i indretningen af butikken og på Facebook gør vi det samme. Vi kalder det for salgstragte. – David Lorentzen founder Socialization.”[/quote_box_center]

Hvad er formålet med Facebook annoncering?
Enhver webshopejer bør stille sig selv spørgsmålet, hvad er mit formål med Facebook Marketing, hvad forventer jeg at få ud af det og hvordan skal jeg gribe det an. Her vil David komme med eksempler på hvordan Socialization håndterer disse problemstillinger.[quote_box_center]”Som udgangspunkt starter vi med at se på de 3,6 mio. Facebookbrugere (antallet af danskere som er aktive på Facebook). Dem vil vi gerne have til at foretage en handling, som f.eks. kan være, at de skal købe noget i vores webshop, men det kan også være at tilmelde sig vores nyhedsbrev, et gratis webinar, downloade en e-bog og så videre.

Det hele ville være meget lettere hvis vi blot kan beordre dem til det, men det kan vi ikke – vi skal lokke og tiltrække dem og hele formålet med salgstragtene er at designe en vej som den potentielle kunde kan følge indtil så mange som muligt at dem når målet, d.v.s. konverterer. – David Lorentzen founder Socialization.”[/quote_box_center]

Det vil altså sige at der er en teknisk og indholdsmæssig del forbundet med en salgstragt. Indholdsdelen indebærer at producere noget godt indhold, hvor den tekniske del handler om at anvende Facebooks annoncesystem til at indsamle data ud af de interaktioner man opnår.

Custom Audience med mailadresser
David vil endvidere fremvise hvordan man uploader emailadresser til Facebooks annoncesystem, da oprettelse af målgrupper på baggrund af emailadresser er et af de virkeligt effektive værktøjer, som Facebook tilbyder sine annoncører

Hør omkring fordelene ved salgstragter, uploading af emailadresser og meget mere til Google Hangout d. 3 december kl. 11.30 (tilmeld dig her). Vi glæder os til at blive klogere på Facebook annoncering og dele vores erfaringer med jer

Skriv et svar