Stromento.dk kombinerer webshop og informationsunivers

Henrik Krog Jensen og Michael Bundgaard er to unge iværksættere, der har tidligere erfaring med hjemmesideprojekter, men ønskede af afprøve kræfter indenfor e-commerce. I dag driver de sammen Stromento.dk der ønsker at udfordre den traditionelle håndværkerbranche med øget fokus på at skabe et informationsunivers på B-2-B niveau.

I en længere periode gik foundere Henrik og Michael med planer om at starte en webshop, de oplevede stor frustration, i forhold til at finde den helt rigtige branche, som deres webshop skulle operere på.[quote_box_center]”I forbindelse med valget af den rigtige branche, havde vi i starten en lang række krav. Alle ideer vi kom på, var modstridende med flere af vores opstillede krav. Til sidst blev vi enige om at nu ville vi finde en branche og give det et skud. Da det under alle omstændigheder ville gøre os en erfaring rigere. Derfor skar vi vores krav ned til følgende tre: skalerbarhed, stort kundegrundlag, markedsføringspotentiale. Så der gik langtid med svære overvejelser omkring hvilken branche der ville være den rigtige for os at gå ind, og måske nåede vi aldrig helt i mål med de overvejelser. – Michael Bundgaard Founder Stromento.dk.”[/quote_box_center]

Overvejelserne fortsatte og ideer blev afprøvet, men det var mere tilfældighederne der blev grundlaget for Stromentos branchevalg.[quote_box_center]”En dag kørte jeg forbi vores nuværende leverandør og tænkte, at her var der et potentielt marked. Vi tog kontakt til vores leverandør, som var med på ideen og derefter tog tingene fart. – Michael Bundgaard Founder Stromento.dk.”[/quote_box_center]

Konkurrencesituationen er hård og der findes mange udbydere på markedet, derfor har Stromento valgt at differentiere sig på deres kompetencer og efterleve hypotesen: sælg værktøj gennem content marketing. Det betyder altså at Stromento skal levere viden og information, fremfor at konkurrere på pris.[quote_box_center]”Min partner Henrik arbejder med optimering af vores backend, hvilket skal frigøre midler. Disse frie midler skal bruges til at sikre en god kundeservice, der skaber gennemsigtighed i markedet. Vi ønsker at tilbyde vores kunder faste lave priser og stor vidensdeling. Vi ønsker at tage kunden i hånden igennem hele købsprocessen, da vi mener dette giver det bedste købsflow og skaber tryghed. -Michael Bundgaard Founder Stromento.dk.”[/quote_box_center]

Stromentos kompetencer spreder sig bredt og om man vil i en todeling, da Michael har fokus på forretningen og Henrik står for de tekniske aspekter. Optimeringen og værdiskabelse er et fortsat proces i Stromento, hvor der arbejdes hårdt på løsninger, der skal gøre manuelle arbejdsprocesser automatiske, således at nogle ressourcer kan frigives og komme kunden til gode. Det betyder blandt andet at Stromento har skåret lagerstyringen ud af billedet og overladt det til deres leverandør, således at Stromento kan have fuld fokus på udvikling af webshoppen.

Fremtiden for Stromento.dk er i første omgang at få øget kendskabsgraden og blive mere synlige i branchen.[quote_box_center]”Vi ønsker ikke at være en traditionel salgskanal, da vi ønsker at tilbyde vores erhvervskunder nogle brugbare informationer og services de kan bruge i hverdagen, det kunne f.eks. være en formular der gør det lettere for vores kunder at skabe overblik over hvilke produkter de mangler. -Michael Bundgaard Founder Stromento.dk.”[/quote_box_center]

Et godt råd med på vejen
[quote_box_center]”Keep it simple og kom i gang! Vi brugte alt for mange ressourcer på at finde frem til det perfekte produkt og det rammer man ikke altid i første hug, derfor gælder det om at lave en testversion, som gerne må være simpel, da det essentielle er at få det online og se om forretningskonceptet fungerer. Man behøver ikke opfinde den dybe tallerken hver gang, det handler om at drage erfaringer fra andre og gøre det endnu bedre. Dette kan ske ved at skabe en ny vinkel eller tilføre yderligere værdiskabelse.

Hos Stromento.dk er vi ikke bange for at tage nye teknologier til os for at afprøve dem, da det gør at vi bliver klogere på, om det er noget, der vil kunne gavne vores forretning. Det betyder at vi mange gange åbner op for ukendt indhold, men vi lærer at forstå det og bruge det vi mener, der giver noget til vores forretning. Vi mener helt klart at dette er en af grundstene i vores startup. -Michael Bundgaard Founder Stromento.dk.”[/quote_box_center]

Michael, Stromento IVSHenrik, Stromento IVS

Skrevet af

en kommentar;

  1. Pingback: Ny håndværker-webshop satser på kvalitet - Trendsonline.dk

Top