Woomio – Boost dit salg og lad dine kunder være ambassadører

Woomio er en ny platform, som gør det muligt for dine kunder at tjene en monetær belønning, ved at dele billeder af online såvel som offline køb på sociale medier. Belønningen for både kunden og virksomheden sker når vennerne foretager et køb via det delte indhold. – et såkaldt digitaliseret word of mouth koncept.Af Sisse Melsen.

Hvor mange gange har du anbefalet, eller er du blevet anbefalet et produkt af en ven på sociale medier? Woomios undersøgelse viser at 60% af de adspurgte kunder er mere villige til at købe et produkt, hvis det er blevet anbefalet af en ven.

Derfor har Woomio nu skabt en platform, som giver fysiske såvel som online forretninger mulighed for at booste deres salg via de sociale medier. Kunderne får samtidig mulighed for at tjene penge på deres køb, ved at blive brand ambassadører og dele billeder af købet på sociale medier gennem Woomio.

Læs også: Affiliate marketing som hjemmeside-ejer

Denne affiliate model kender vi b.la. fra blogverdenen, og har vist sig at være yderst effektiv når det handler om at inspirere og skabe mere trafik. Woomios koncept kan sidestilles med den velkendte model, men nu kan alle kunder blive en “affiliate”. Holdet på Woomio aspirerer til at omdanne affiliate verdenen, ved at lade den daglige kunde blive “bloggeren”.

“Woomio handler om at tjene penge via anbefalinger på de sociale medier og er derfor også tilgængeligt for alle. Vores platform giver hver kunde et unik affiliate link, så modebutikken kan spore effektiviteten af den enkelte brugers indflydelse på salget. “ fortæller Zeth Edwardsen, administrerende direktør for Woomio.com tweet

Ideen til konceptet opstod ved nøje at observere den stigende interaktion på de sociale medier og samspillet med online og offline forhandlere. Zeth Edwardsen ønskede at skabe en platform, som gjorde det muligt for forhandlere at spore konkret data om adfærden mellem salg og marketing, samt effektiviteten af brugergenereret indhold på sociale medier.

Hvordan virker det?

  • Kunden modtager den købte varer, enten med posten eller i butikken, sammen med varen følger der et brev og en personlig kode med.
  • Kunden logger ind på sin Woomio konto, uploader billedet og taster den personlige kode ind.
  • Herefter vælger kunden hvilken social platform hun/han vil dele sit nyligste køb på.
  • Når billedet er delt, vil kunden modtage en procentdel af det salg, som indlægget/fotoet genererer.

Skærmbillede 2014-12-16 kl. 12.30.31

 

Et alternativ til Google annoncer
Woomio opererer på en no cure-no pay model, så forhandlerne kun behøver at betale for den gyldige trafik og for den aftalte provision, når et salg er genereret. Denne model er ifølge Zeth Edwardsen et billigere alternativ til den ellers velkendte Google AdWords annonce. Modellen kan i særdeleshed hjælpe virksomheder med mindre marketingsbudgetter, til at opnå øget trafik og en højere clickrate, uden at skulle betale de priser, som en AdWords annonce koster.

Woomio arbejder dedikeret på at have mindst 300 forhandlere ombord indenfor det næste halve år. Målet for Woomio er at give detailhandlere og e-handlere den eksponering de fortjener til en fordelagtig pris.

Se Woomios pitch til Startupbootcamp her:

Skrevet af
Top