Falcon Socials nye app synliggør virksomheder på sociale medier

Ny app fra Falcon Social skal gøre Saxo Bank mere synlig på de sociale medier ved at gøre alle medarbejdere til ambassadører for deres arbejdsplads på Linkedin, Facebook og Twitter. Af Louise Løvendahl Johansen

Danske Falcon Social, der leverer en totalløsning til at styre virksomheders tilstedeværelse på tværs af sociale medier, har udviklet en app; ’Inspire’, der giver medarbejdere større mulighed for at dele posts fra deres virksomheds Linkedin-, Facebook- og Twitter-profil.

Ulrik Bo Larsen“Virksomheden får langt større rækkevidde og troværdighed, når indholdet spredes af medarbejderne personligt frem for en officiel virksomhedsprofil,” siger Ulrik Bo Larsen, CEO i Falcon Social.

Inspire gør det nemt at dele

Hos Saxo Bank er de allerede begyndt at bruge appen. De poster mange forskellige informationer og nyheder på deres sociale medie-profiler. Denne information vil nå ud til flere mennesker ved at blive delt, hvilket bankens medarbejdere får mulighed for at gøre på en nem måde med smartphone-app’en “Inspire”.

I appen kan medarbejderne finde, dele og kommentere bankens posts på deres egne profiler.

Philip MacartneyWhen our employees share content and engage with their communities, they automatically start out with more trust than the voice of any corporation,

Inspire was the only mobile-based solution, we saw, all the rest were email-based, and that made it stand out from the crowd,” siger Philip Macartney, Head of Digital Acquisition and Social hos Saxo Bank.

Saxo Bank vil lægge vægt på at gøre indholdet til de sociale medier spændende, så medarbejderne får lyst til at dele posts.

Deling på sociale medier styrker sammenhængskraften i virksomheder

Ulrik Bo Larsen har fulgt udviklingen i flere hundrede store virksomheder, som i dag bruger Falcon Socials platform.

“Kun virksomheder med en sund kultur kan få medarbejdere til at promovere arbejdspladsen overfor det personlige netværk. Til gengæld styrker det sammenhængskraften i virksomheden, når medarbejderne deler virksomhedens indhold på deres private profiler,” fortæller Ulrik Bo Larsen og fortsætter:

“Vi kan se, at indsatsen på sociale medier udvides fra ren marketing, hvor man poster indhold og går i dialog med kunderne til også at være en HR-opgave, hvor virksomhederne kommunikerer med medarbejderne og lader alle medarbejdere være virksomhedens ansigt på sociale medier.

Falcon Social

Læs også

Top