Arkiver

BusinessNyheder

Salling får ny marketingchef og øger fokus på e-handel

Birthe Wiberg bliver ny marketingchef for Salling, og samtidig bliver Lars Højgaard Rasmussen stormagasinchef i Aarhus. Ledelsesrokaden er en strategisk beslutning, som b.la. skal sikre Sallings overlevelse på nettet. – Af Sisse Melsen.

Den 1. februar 2015 hedder Sallings nye marketingchef Birthe Wiberg, som kommer med stor erfaring fra velkendte brands som b.la. LEGOLAND, LEGO og KVIK. Nu skal der sættes fokus på kundeoplevelser, service og isærdeleshed e-handel.

“Salling har en helt unik historie og et stærkt brand. Det er en super spændende virksomhed med store ambitioner, og jeg ser masser af potentiale for at skabe appel til nye målgrupper og sikre en stærk fremtidig position for Sallings stormagasiner og for webshoppen,” siger Birthe Wiberg.

Erfaren Aarhus-mand i spidsen for byens stormagasin
Samtidig med ansættelsen af Birte Wiberg bliver Lars Højgaard Rasmussen udnævnt til stormagasinchef for Salling Aarhus. Lars Højgaard Rasmussen har de seneste år været salgs- og marketingchef for Salling og kender stormagasinerne ind og ud, efter at han kom til virksomheden som lederaspirant i 1984. Siden har han bl.a. været indkøber, reklamechef, salgschef samt salgs- og marketingchef.

“Salling har været mit hjerteblod gennem alle årene, og jeg er glad for at kunne hellige mig opgaven med at gøre stormagasinet i Aarhus til det bedste sted at handle i byen,” siger Lars Højgaard Rasmussen.

Ifølge Sallings direktør Marianne Bedsted, skal organisationsændringen i Salling sikre et skarpt opdelt fokus på henholdsvis marketing og de fysiske butikker. I december tiltrådte Anja Kibsgaard som stormagasinchef for Salling i Aalborg. Med to stærke chefer i spidsen for hver sit stormagasin samt Birthe Wiberg som chef for den overordnede marketingindsats vil Marianne Bedsted cementere og fastholde Sallings position på markedet.

“Det er vigtigere end nogensinde at have et stærkt og strategisk marketingfokus, især fordi konkurrencen om kunderne bliver hårdere – særligt på e-handel. Samtidig er det essentielt, at vi kan sikre kundeloyalitet ved at give den bedste indkøbsoplevelse i vores fysiske butikker. Det er jeg sikker på, at vi kan med disse to afsindigt kompetente mennesker på de to poster,” afslutter Marianna Bedsted.

Skriv et svar