Billy styrker deres brand med TV-kampagne

”TV-reklamer er dyre, men styrker virksomhedens brand.” Sådan lyder det fra manden bag det onlinebaserede regnskabsprogram Billy, Toke Kruse, der i den seneste tid har haft stor succes med en landsdækkende TV-kampagne på TV2. Nu melder Toke Kruse ud, hvordan Billy vil styrke sit brand, hvordan deres produkt bliver forbedret, og hvordan en landsdækkende TV-kampagne baner vejen frem for nye spændende partnerskaber. Af Josefine Maria Hansen

Som mange måske har bemærket, så har regnskabsprogrammet Billy (tidligere Billy’s Billing) i den seneste tid haft en TV-kampagne kørende på TV2. Det har resulteret i en masse positive og ikke mindst nysgerrige henvendelser.

Læs også: Billy’s Billing vil slå igennem i USA

Om årsagen til TV-kampagnen fortæller Toke Kruse, at det indtil nu har været udviklingen af programmet, der har været i fokus, men at i takt med, at produktet er blevet endnu bedre, og flere funktioner er blevet tilføjet, så var det nødvendigt at komme ud til endnu flere med budskabet om, at regnskab skal være let for selvstændige. Toke KruseHertil så Toke Kruse TV-reklamer som det mest effektive middel.

Med TV kan man opbygge et brand på en helt anden måde end på andre kanaler. TV når ud til rigtig mange mennesker og skaber en bevisthed omkring virksomheden, der i sidste ende smitter af på dig som bruger. Vi vil inddrage vores brugere i vores succes, og i takt med at vi får flere og flere kunder, betyder det et bedre produkt og endnu bedre support,” lyder det fra Toke Kruse.

Jo flere brugere, jo bedre produkt og support

Da Billys primære fokus og ressourcer går på udvikling af produktet, for at sikre at brugerne forbliver fuldt ud tilfredse, har TV-kampagnen altså haft en positiv effekt, da den har skaffet flere betalende brugere og dermed givet mulighed for at ansætte flere udviklere og supportere.

På den måde kan vi blive ved med at vokse og samtidig fortsætte vores udvikling. Det giver derfor god mening for os at fokusere på markedsføring i stedet for udelukkende udvikling,” forklarer Toke Kruse.

Nye partnerskaber

Et af de partnerskaber, der er kommet ud af TV-kampagnen, er med ordre- og sagsstyringsfirmaet Minuba, der leverer et ordrestyringsværktøj primært til håndværkere.

Minuba er blot et eksempel af mange forskellige typer partnerskaber, vi har opnået for at styrke vores produkt og gøre regnskab endnu lettere for selvstændige,” siger Toke Kruse.

TV-reklamen kører nu i en ny og længere udgave, hvor Toke Kruse selv præsenterer Billy.

“Vi er med den første reklame nået ud til 3.000.000 danskere med navnet Billy og let regnskab til selvstændige. I den nye version sætter vi ansigt på, hvem som har startet Billy ved at tage udgangspunkt i mig. På den måde får vi skabt en endnu mere troværdig profil,” slutter Toke Kruse.

Læs også

Top