Arkiver

EventsNyheder

SCALEit pitch workshop – sådan får du dit budskab igennem

Kender du kunsten i, at kunne sælge din ide eller produkt på meget kort tid? Et godt pitch er et grundlæggende fundament for startups og iværksættere for at få foden inden for døren, men det kræver en hel del øvelse at mestre. 

Af Sisse Melsen

Når man tager i betragtning, at vi som mennesker udsættes for gennemsnitligt 3000 budskaber om dagen, så kræver det ganske meget at skille sig ud fra mængden. Derfor har du og dit inspirerende budskab brug for det perfekte pitch for at trænge igennem.

Det Silicon Valley-baserede program SCALEit afholder den 1. juni pitch-workshop for alle interesserede i værksættere. Denne gang har SCALEit inviteret en af Silicon Valleys mest erfarne “pitch- docters” – Bill Joos, som skal være vært for dagens pitch workshop.

TILMELD DIG HER

 

Bill Joos er stifter af Go To Market Consulting, og er ekspert i at gøre startups klar til at præsentere deres produkt eller service overfor potentielle investorer og kunder. Han har tidligere haft Garage Technology Ventures sammen med Guy Kawasaki og har investeret og hjulpet rigtig mange startups. Han klæder iværksættere på og giver dem en model, han har haft succes med. Hans erfaring byder på mere end 90.000 gennemgange af forretningsplaner.

Pitch perfect
Bag enhver succesfuld mand står en stærk kvinde, siges det. I pitch-verdenen kan det siges, at der bag hvert succesfuldt pitch ligger en interessant idé og et vigtigt budskab. Du vil derfor under workshoppen lære at bruge begrebet “handshake pitch”, opbygge din “elevator pitch” og få tips om, hvilke pointer, der er essentielle i din investorpræsentation eller kundepræsentation, så dine budskaber når ud.

Nedenfor har vi samlet nogle af Bills Joos pitching råd.

    • Ask a question on slide one: “To make our meeting as
      productive as possible; what are the three top things you’d like to ask for”?
    • Work on the last slide first. Use the 10% of your presentation that matters.
    • What you do (value proposition) is not the same as how you do it (technical).
    • Leave your value proposition on-screen during your Q&A.
    • Use a subtle signal (like a blue square) to show a presentation slide is not yet finished.
    • Do not give details unless asked. Also called no ADD ons.
    • Put statistics in the words of customers.
    • Get buy-in on your assumptions before you show roll-ups of revenues.
    • What if the competition compies you? “We are focused on this solution, they are not”.
    • Content is always more important than cosmetics, therefore work on your text before putting the slide together.
    • Build team presentations on paper first: then move it to the slideshow.
    • Long is lazy, short is hard.
    • An elevator pitch is not a race.
    • “If you can’t manage a clock, you can’t manage a company”

Bill Joos pitch training fra scaleitVimeo.

Skriv et svar