Dansk dating app vil give søgende hjerter tryg interaktion

Ditte

Danske Teazr vil gøre dating endnu mere sikkert og gennemsigtigt for ensomme hjerter, der er bange for at møde for mange tudser. Et engageret team har udviklet og lanceret efter kun sels måneder, og fået mere end 10.000 brugere kun 7 uger efter lancering. Deres mål er at gøre dating både lettere gennem billeder og mere sikkert.

Af Pia Ella Elmegård

Man kan nok ikke lade være at spørge sig selv, om der er brug for endnu en Tinder eller Happn app derude, men det er lidt ligesom at spørge, om der er brug for endnu en kærlighedssang. Der er altid plads til en kærlighedssang mere i radioen, og de tre stiftere bag Teazr mener, at der også er plads til dating-appen Teazr.

Dating markedet er ikke nyt, og online dating har været en kontinuerlig trend siden 90’erne. Dog er der sket en af-tabuisering af emnet de senere år, og med Tinder appen flyttede grænserne sig én gang til. Fra at være en privat – og lettere pinlig – sag derhjemme foran skærmen, sidder grupper af venner nu åbent på cafeer og i klasselokaler, og går deres Tinder-matches igennem  og vurderer potentielle dating-emner. Men der er brug for mere sikre rammer, og teamets ambitioner er globalt fokuserede.

“Vil gerne skabe et produkt, som mange millioner har lyst til at bruge,” siger medstifter og CEO, Daniel Deloya, der har fået ideen baseret på egne behov og uddyber, “vi vil gerne løse et problem, som er 20 år gammelt. Der har altid været usikkerhed om, hvem der egentligt er bag profilen.”

En gammel branche der skal fornyes – og sikres

Teazr teamet forklarer, at den nye danske app er anderledes end de eksisterende dating apps på to måder; Sikkerhed og kommunikation.

Et af de mest interessante features i Teazr appen er, at den tekst man sætter på sit billede, vil blive overført direkte til chatten, hvis man matcher.

DanielDeloya_Teazr“Folk kommunikerer gennem billeder i stedet for tekst. Det gør det lettere for folk at starte en samtale med hinanden. Det fungerer som en icebreaker,” siger Daniel Deloya og forklarer,  at når man får et såkaldt match på eksisterende dating apps, så starter man sjældent chatten med hinanden – “der er for meget usikkerhed om, hvem det egentligt er i den anden ende.”

“Det der er interessant, er, at 45 pct. af alle dem der matcher starter en samtale. Det er et ret højt tal,” siger Daniel Deloya.

Ambitionen med Teazr er i sidste ende, at ville hjælpe folk til at møde nye mennesker. Brugerne bestemmer selv, hvordan og hvad de bruger deres app til, men én ting teamet er enige om, er, at når man bruger Teazr, skal man føle sig tryg, og man skal turde tage det første skridt mod rent faktisk at tale sammen.

”Når folk finder hinanden på Tindr, så går de på Snapchat eller Facebook for at finde hinanden bagefter. Folk søger bekræftelse på, at den de matcher med, er den, som de udgiver sig for. Derfor kigger man efter andre billeder og tekster.”

Læs også: Danskerne niche-dater som aldrig før

Især kvinder søger mere tryghed i online dateriet

Den kun 20-årige Daniel Deloya prøvede selv dating apps, men så mange problemer og for meget usikkerhed om, hvem det faktisk var, der sad i den anden ende. Sammen med Simon Degn og Umar Akram har Daniel Deloya derfor integreret en Snapchat lignende funktion i dating appen.

“Du kan ikke vælge et billede fra din kamerarulle, men kun tage billedet direkte gennem appen. På den måde har vi gjort et 7 sekunders snap-billede til din sikring.”

Mads comment

”Hvis du tager et screenshot, så bliver du bandlyst i 24 timer. Hvis du gør det igen, bliver du bandlyst i 30 dage. Det er noget af det, der skal sørge for, at folk føler sig sikre,” forklarer Daniel Deloya, og henviser især til de kvindelige brugere.

Thinella

”Især kvinder føler sig trygge, fordi de ved, hvem de chatter med og sender billeder,” siger den unge iværksætter, og henviser til sider som ‘Tindr-tragedier’ – en facebook side med over 100.000 likes, hvor folk deler de ellers fortrolige samtaler.

Teamet af Daniel Deloya, den selvlærte udvikler Simon Degn og en gammel i gårde iværksætterånd, Umar Akram, mødte hinanden i november, startede arbejdet sammen i december 2014, og allerede 6 måneder senere stod de med en færdig app, der var klar til lancering.

På de første 14 dage havde Teazr appen over 4.000 brugere på, næsten 4.000 matches og tæt på 15.000 beskeder, der var sendt gennem appen. Og kun Lige nu hustler teamet for at overleve, som de siger, men søger investering fra den helt rigtige gruppe af business angels.

Skrevet af

Læs også

en kommentar;

  1. Pingback: Teazr sikrer 1,6 millioner til test i USA - Trendsonline.dk

Top