Danske fashion startup EasySize på vej til Tyskland

EasySize_gulnaz

Danske EasySize er et fashion startup, der siden 2010 har arbejdet med en teknologi, der skal gøre tøjindkøb meget lettere. Efter 6 års udvikling og test føler teamet sig klar til at indtage nabolandet mod syd.

Af Pia Ella Elmegård

EasySize er en data-dreven service, som finder den rigtige størrelse tøj ved online-shopping.

Læs mere om Easysize-servicen her: EasySize – gør det nemmere for dine kunder at finde den rette størrelse

De fleste kunder har formegentlig stået med et tøjkøb, som ikke passer i størrelse. Disse størrelser varierer desuden fra brand til brand og fra webshop til webshop, alt afhængig af, om tøjet er mærket efter europæiske, amerikanske, franske eller japanske størrelsesanvisninger.

Hele verdens webshops bruger derfor mange unødvendige ressourcer på returordninger og transport, som i realiteten kunne mindskes, hvis kunden i første omgang købte den ønskede tøjvare i den rigtige størrelse.

Læs også: Dansk mode-startup satte fokus på bæredygtighed

Den kvindelige medstifter og CEO for EasySize, Gulnaz Khusainova, har været med virksomheden fra ideens spæde start til nu, og har flyttet den fra et cafebord overfor en undertøjsbutik i Moskva gennem accelerator-programmet Startupbootcamp Mobile i København og nu til en modevirksomhed, der har et produkt, der er klar til at blive skaleret ud over landegrænser. Gulnaz Khusainova har også vundet et hav af pitch priser rundt om i Europa de seneste år.

Se deres egen annoncering her.

Læs også: Lydmuren blev brudt til Startupbootcamp demoday i går

Skrevet af

Læs også

Top