Danske MailPlatform har tredoblet omsætningen hvert år

Apple Pay, MobilePay

På kun 3 år er danske MailPlatform gået fra opstartsvirksomhed til millionforretning, og teamet fortæller, at de har gjor det med benhårdt fokus på kvalitet, support og innovation. Efter sorte tal på bundlinien alle år, forventer MailPlatform at ramme en to-cifret millionomsætning i slutningen af 2015.

MailPlatform er en online platform til mails – helt som navnet antyder det. Hver måned sender de omkring 300 mio. mails på vegne af deres kunder, og har kunder i over 65 lande, dog primært virksomheder i Danmark. Kunderne kommer, halvt om halvt, fra eksisterende kunders anbefalinger og gode placeringer i søgemaskinerne.

“Vi prøver helt enkelt at behandle andre, sådan som vi selv gerne vil behandles”, fortæller stifter og adm. direktør Kim Østergaard.

Virksomheden laver ikke noget opsøgende salg, men har alligevel tredoblet sin omsætning hvert år. 2015 ser ikke ud til at afvige fra tidligere år, hvilket betyder, at de forventer en to-cifret millionomsætning i slutningen af året.

Udvikling, udvikling og udvikling

Danske MailPlatform beskæftiger 16 fuldtidsansatte, hvoraf de 11 er udviklere, der hver måned giver liv til 3 til 4 nye funktioner. Udviklerne er ansat i MailPlatform Development – et datterselskab i Makedonien.

“Kunderne elsker vi lytter til deres ønsker, når nye funktioner bliver planlagt og fremtaget,” fortæller Kim Østergaard, op oplyser at omkring halvdelen af alle nye funktioner bliver til på baggrund af ønsker fra deres kunder.

Blandt kunderne hos MailPlatform er Boconcept, DB Schenker, Egmont, LEGO, Kop & Kande, TNS Gallup, Fitnessworld, Jensen’s Bøfhus og UNICEF. Dog har MailPlatform også lanceret en abbonnementsløsning direkte henvendt mindre virksomheder. MailPlatform stiller en cloud løsning til rådighed, hvor du ved hjælp af indbyggede værktøjer som feks en drag-and-drop editor, kan designe responsive kampagner.

Fra Danmark og ud i verden

“Vi har nu øvet os længe nok i Danmark, og har fået fundamentet til at gå internationalt”, fortæller Kim Østergaard. Han uddyber at alt for mange online forretninger har for travlt med ekspansion udenfor grænserne, før der er styr på produktet og organisationen. Er produktet eller løsningen god nok, vil markedet også være tilstede lidt senere, mener han.

“Det har været vigtigt for mig, at vi ikke vokser hurtigere end vi fortsat kan være 100% selvfinansierende og samtidigt have solide sorte tal på bundlinien”, konkluderer Kim Østergaard.

Udover 11 udviklere i Makedonien sidder de øvrige medarbejdere i Danmark på firmaets hovedkontor i den sydjyske by Vejen. Herudover er landecheferne i Norge og Sverige.

Den første internationale satsning bliver MailPlatform.net, der allerede har tiltrukket de første europæiske kunder. Samtidigt går firmaet rigtig i land i Norge, Sverige og Tyskland med organisationer.

“Hele vores nærliggende geografiske internationalisering, skal være på plads i 2015”, fortæller Kim Østergaard.

Blandt de mange danske kunder i porteføljen hos MailPlatform, er mange der agerer internationalt. Flere har udtrykt et behov for lokal support til deres datterselskaber. Det er den anden strategiske grund til internationaliseringen.

“Vi vil huskes for en fantastisk kundeservice, det gør forskellen i vores mindset. Samtidigt skal kunderne opleve en involvering i deres forretning. En involvering der udspringer af reel interesse og medmenneskelighed”, konkluderer Kim Østergaard.

Se præsentationsvideoen herunder.

Skrevet af

Top