Teazr teamet har vild energi: “Kemien var der med det samme”

Bruger-onboarding kan være en kælling, men teamet bag appen Teazr har ikke mødt traditionel modgang. Teamet fokuserer på folk, som ønsker at date trygt og sikkert. På de første 14 dage havde appen over 4.000 brugere, næsten 4.000 matches og tæt på 15.000 beskeder sendt gennem appen. Nu ligger tallet på 11.000 brugere. De kalder det selv for en non-disruptive disruptive forretningsmodel.

Vi kender efterhånden online dating ritualet. Download app, tilknyt din facebook profil, vælg geografisk og aldersmæssig rækkevidde, begynd at swipe ja eller nej, og så kommer vi til den akavede del, hvor du a) skal beslutte, om du egentligt vil skrive noget til hende eller ham, og i så fald b) hvad i alverden, du skal skrive.

Et af de mest interessante features på vej til Teazr appen er, at den tekst man sætter på sit billede, vil blive overført direkte til chatten, hvis man matcher.

DanielDeloya_Teazr“Folk kommunikerer gennem billeder i stedet for tekst. Det gør det lettere for folk at starte en samtale med hinanden. Det fungerer som en icebreaker,” siger medstifter Daniel Deloya og forklarer,  at når man får et såkaldt match på eksisterende dating apps, så starter man sjældent chatten med hinanden – “der er for meget usikkerhed om, hvem det egentligt er i den anden ende.”

“Det interessante er, at 45 procent af alle dem, der matcher, starter en samtale. Det er et ret højt tal,” siger Daniel Deloya.

En disruptiv app af et produktivt team

I startup-sprog betyder det, at teamet forsøger sig med en ikke-disruptiv, disruptiv forretningsmodel. Teazr appen skal være disruptiv på markedet, men tilpasningen for brugeren selv er ikke disruptiv. Teazr appen udfordrer altså ikke brugeren, men markedet. De skaber ikke en ny form for mobiltelefon, som Apple gjorde det med iPhone, men de ønsker at forandre brugeroplevelsen, og det forhold brugerne har til online dating.

Teamet, bestående af Daniel Deloya, den selvlærte udvikler Simon Degn og en gammel i gårde iværksætterånd, Umar Akram, mødte hinanden i november, startede arbejdet sammen i december 2014, og allerede 6 måneder senere stod de med en færdig app, der var klar til lancering.

“Vi mødtes til et tech meetup, og faldt lynhurtigt i snak med hinanden. Kemien var der med det samme, og det er helt essentielt for vores produktive samarbejde i dag,” fortæller Daniel Deloya, der også er dating virksomhedens CEO.
“Vi er tre energiske individer, der alle sammen brænder så inderligt meget for projektet. Vi er gode til at få tingene til at ske og gøre alt for at opnå det, som vi har sat os for. Og så kan vi alle tre godt lide at arbejde 24/7,” griner Daniel Deloya, der ikke har holdt fri siden teamet satte sig for at lancere Teazr konceptet.

På de første 14 dage havde Teazr appen over 4.000 brugere på, næsten 4.000 matches og tæt på 15.000 beskeder, der var sendt gennem appen. Lige nu hustler teamet for at overleve, som de siger, men søger investering fra den helt rigtige gruppe af business angels.

Ambitionen med Teazr er i sidste ende, at hjælpe folk til at møde nye mennesker. Brugerne bestemmer selv, hvordan og hvad de bruger deres app til, men én ting teamet er enige om, er, at når man bruger Teazr, skal man føle sig tryg, og man skal turde tage det første skridt mod rent faktisk at tale sammen.

En veninde af teamet, blogger Fie Laursen, har lavet en fin guide med billeder.

Teazr_1

Din standard profil

 

Teazr_2

Dit nu-og-her snapchat-lignende selfie billede med tekst

 

Teazr_3

Teksten fra dit billede bliver overført til chatten

Se hele blogindlægget her.

Skrevet af

Læs også

en kommentar;

  1. Pingback: Teazr sikrer 1,6 millioner til test i USA - Trendsonline.dk

Top