Det nye Trendsonline stræber efter mere og bredere indhold

Trendsonline har eksisteret i fem år, og fulgt danske startups gennem både op- og nedture. Nu er det tid til at tage det næste skridt i udviklingen.

De sidste år har budt på en accelereret udvikling i det danske startupmiljø, og tiden er nu kommet dertil, hvor vi som det førende medie om samme, skal løfte niveauet, kræve mere og forholde os mere kritisk. Vi vil også nytænke vores indhold for at favne bredere, for digitalt iværksætteri er meget mere end digitale markedspladser og software.

Nye teknologiske tendenser, såsom mobile og sociale løsninger, cloud computing og data analytics tilbyder en ny vifte af muligheder for iværksættere, hvorfor den digitale økonomi også er i rivende udvikling verden over, men også i Norden. Ingen industri eller branche ser sig overset, når digitale iværksættere optimerer, forbedrer og forandrer.

Læs også: Digitaliseringen rykker ind i byggebranchen

Digitaliseringen har med andre ord skabt flere iværksættere inden for nye nicher og brancher, og det har givet anledning til, at vi som medie må rykke os, nytænke vores indhold og favne bredere på nyhedsfronten, så vi fortsat kan forblive relevante for vores læsere.

“Vi har brugt de sidste to år på at kvalificere vores indhold og vores stemme, og i dag sidder vi på en position, som vi har kæmpet os til gennem mange tusinde indlæg, interviews, events og inspirerende møder med ambitiøse og drevne iværksættere. Nu er vi nået til at skalere op og hæve vores egne ambitioner,” siger Pia Ella Elmegård, der samtidigt sætter sig i rollen som marketing direktør.

Indhold, indhold og indhold

Det er ikke kun indholdet, der vil favne bredere, der vil også komme meget mere indhold. Om bord på Trendsonline teamet er der også kommet nye kræfter til i form af iværksætter og tidligere online redaktør på MetroXpress, Niels Thimmer, økonomon og data analytiker Christian Rix-Nielsen, samt growth hacker og blogger Micky Weis.

Micky Weis har i flere år arbejdet med at øge online trafik for virksomheder som SlikhaarTV, Firtal og ikke mindst det danske startup Tattoodo, der gik fra 1.000 besøgende om måneden til over 10.000.000.

MickyWeis“Jeg tror på, at vi kan flytte Trendsonline.dk til en ny liga, hvad angår trafik og kendskabsgrad. Jeg mener, at teamet bag er mere end modent til at løfte opgaven, og jeg ved, at vi fremover kommer til at bruge datadreven marketing i vores bestræbelser på mere trafik. Jeg er overbevist om, at Trendsonline vil se helt anderledes ud slut 2015,” siger Micky Weis.

Med det nye Trendsonline vil vi skabe et knudepunkt for alle med interesse for digitalt iværksætteri, som en central del af hele det danske startup økosystem, men også for dem der overvejer at springe ud i iværksætteriet, eller dem der overvejer at gøre brug af de innovative ideer og hjerner, som vi har så mange af i Danmark.

Daniel“Vi har brugt fem år på at skrive mere end 3.000 artikler om det danske startupmiljø og over den tid, har vi indsamlet meget unik data, som vi skal begynde at gøre meget mere brug af. Vi har muligheden for at vækste og skabe endnu bedre indhold, og det er ambitionen, at vi også skal op på nordisk plan og hæve niveauet,” fortæller Daniel Laursen, stifter af Trendsonline.dk.

Det nye Trendsonline.dk skal være med til at sætte gang i både vidensdeling og debat, så vi sammen kan sparke væksten i gang herhjemme. Der er brug for en endnu bedre og bredere forståelse for digital iværksætteri, – derfor vil du som læser finde en bredere dækning af iværksætteri, og sammensmeltningen mellem Shopsonline.dk & Trendsonline.dk, bringer os tættere på vores vision.

Sweetspot

I juli måned har vi arbejdet på højtryk for at genskabe Trendsonline.dk med nye features, nye niche og branche nyheder, og en designmæssig ansigtsløftning. August måned vil være præget af mere og bredere indhold, hvor vi tester løs, og vi elsker feedback, så send os gerne dine ønsker eller spørgsmål.

Forsat god læselyst!

// Trendsonline teamet

Skrevet af

Læs også

Top