Arkiver

BusinessE-handelNyheder

Stadil og Nyengaard investerer i Woomio

Vi oplevede desværre en massiv serverfejl på Trendsonline.dk i går den 10/8, der gjorde at investeringsartiklen om Woomio forsvandt fra siden. Vi har prøvet at genskabe artiklen så vidt muligt og beklager overfor vores læsere, som er gået forgæves eller har mødt en fejl 404. Redaktionen.

Det danske startup Woomio har modtaget investering fra Christian Stadil og Klaus Nyengaard. Det skriver Berlingske Business mandag morgen.

Det er Hummel-boss og startup-investor Christian Stadil, der sammen med tidligere CEO for Just Eat og business angel Klaus Nyengaard har investeret, hvad der efter sigende er et millionbeløb i Woomio.

Læs også: Allunite for investering på 3 millioner kroner

Woomio er et af de danske startups der er kommet ud af acceleratorprogrammet Startupbootcamp Mobile.

Platformen gør det muligt for kunder at tjene penge på at dele deres køb på sociale medier.

“Woomio handler om at tjene penge via anbefalinger på de sociale medier og er derfor også tilgængeligt for alle. Vores platform giver hver kunde et unik affiliate link, så modebutikken kan spore effektiviteten af den enkelte brugers indflydelse på salget. “ fortæller Zeth Edwardsen, CEO og medstifter for Woomio.com.

Læs også: Woomio – Boost dit salg og lad dine kunder være ambassadører

Woomio opererer på en no cure-no pay model, så forhandlerne kun behøver at betale for den gyldige trafik og for den aftalte provision, når et salg er genereret. Denne model er ifølge Zeth Edwardsen et billigere alternativ til den ellers velkendte Google AdWords annonce. Modellen kan i særdeleshed hjælpe virksomheder med mindre marketingsbudgetter, til at opnå øget trafik og en højere clickrate, uden at skulle betale de priser, som en AdWords annonce koster.

Læs også: Klaus Nyengaard leder efter ‘entreprofessionals