Danske Churchdesk rejser 13 millioner kroner

Kirkernes kommunikationsplatform Churchdesk fortæller i dag den 20. august, at de har rejst en investeringsrunde på knap 14 millioner kroner. Runden ledes af ventureselskabet Mangrove Capital Partners.

Det danske startup Churchdesk, som blev etableret i 2012, har rejst $2 millioner dollars fra venturekapitalselskabet Mangrove Capital Partners, der har til huse i Storbritannien.

Imponerende vækstpotentiale
Mangrove Capital Partners
, som tidligere har investeret i blandt andet Skype, ledte investeringsrunden, som også inkluderer tidligere investor og bestyrelsesformand i Churchdesk, Klaus Nyengaard.

“Det er en virkelig spændende virksomhed. Den er allerede den dominerende udbyder af management-systemer til Kirken og er i gang med at bygge et imponerende netværk både blandt kirkeansatte og kirkegængere,” udtaler Michael Jackson, partner i Mangrove Capital Partners i en pressemeddelelse.

“Vækstpotentialet her er fænomenalt – det er et marked på $370 milliarder globalt set og det er simpelthen blevet overset,” forklarer Christian Steffensen, som er stifter og CEO i Churchdesk og fortsætter:

“Den engelske “Church of England” har 20.000 kirker og adgang til enorme pengesummer, men den er elendig til at involvere sit publikum. Kirker organiserer alle mulige forskellige events og aktiviteter, men folk er for en stor dels vedkommende ikke klar over det. Vi har fokuseret på at skabe et management-system til kirkerne, nu udbygger vi det så kirkegængerne kan bruge den til at kommunikere med præsten og andre kirkegængere også.”

Læs også: Kirkeweb indleder sit europæiske korstog

Flytter kirkerne ind i den digitale tidsalder
Churchdesk (tidligere KirkeWeb) er en digital løsning til kirker, der konsoliderer en række administrative opgaver i et enkelt system. Med værktøjet kan kunderne bruge et samlet interface til at tage sig af intranet, hjemmeside, nyhedsbreve, osv.

“Det afgørende nye er, at kirkens medarbejdere, frivillige og menighedsråd nu har én fælles platform til at samarbejde. Den indeholder værktøjer, så alle kan gøre deres arbejde lettere og hurtigere. Det gør kirken mere fokuseret på brugerne og det har en mærkbar effekt,” siger Christian Steffensen, stifter og direktør hos Churchdesk, i et tidligere interview.

Læs også: Churchdesk og et marked med milliarder af kirkegængere

Hver dag er der 1.200 kirke-medarbejdere, der logger på Churchweb-systemet. I alt har Churchdesk 8000 brugere, som er tilknyttet 700 kirker.

“Det kan være alt fra den daglige administrator til tilknyttede folk fra menighedsrådet, som måske logger på ugentligt eller månedligt for at blive opdateret,” forklarer Christian Steffensen.

Oveni det daglige brug kommer omkring 58.000 nyhedsbreve og 100.000 sms-beskeder ud gennem Churchdesk-systemet hver måned. Tallene taler for sig selv, og fortæller historien om en ældgammel branche, der nu er ved at logge på den digitale bølge.

Udover Mangrove Capital Partners har danske Accelerace tidligere investeret i Churchdesk, ligesom Klaus Nyengaard, tidligere CEO i Just Eat, er investor og bestyrelsesformand for virksomheden.

 Læs også: Podcast #152 – Churchdesk – Christian Steffensen

Læs også

en kommentar;

  1. Pingback: Donationer til kirken digitaliseres - drop kirkebøssen

Top