Shipbeat henter millioner fra Markedsmodningsfonden

Markedsmodningsfonden har uddelt 64 millioner kroner til 22 virksomheders arbejde med 15 forskellige projekter. Bland modtagerne er startuppet Shipbeat der har modtager 2,8 millioner kroner.

Det danske startup Shipbeat, der tilbyder små og mellemstore e-handelsvirksomheder en platform der reducerer omkostninger og tidsforbrug på fragt og ordrehåndtering er sluppet igennem Markedsmodningsfondens nåleøje sammen med 21 andre virksomheder.

Læs også: Markedsmodningsfonden skærer 6 uger af ansøgningsprocessen

Pengene skal bruges til skalering
Medfinansieringen fra Markedsmodningsfonden skal bruges til at teste og tilpasse Shipbeats platform, og giver startuppet mulighed for, at skalere til det europæisk marked. Et marked der rummer 5 milliarder leveringer hvert år.
Medfinansieringen hjælper Shipbeat med hurtigere, at nå den kritiske masse, der fordrer bæredygtig kommerciel succes. Samtidig bidrager projektet ifølge Markedsmodningsfonden til et mere effektivt marked for ecommerce logistik i Danmark og Europa.

Shipbeat modtog i august 2014 en investering på 9 millioner kroner fra SEED Capital, Sunstone Capital samt Business Angel, Klaus Nyenaard.

Læs mere: Shipbeat lander millioninvestering fra to ventureselskaber og en dansk serieiværksætter

Blandt de andre virksomheder, der har modtager financiering er også Labster og Rokoko. Der er ansøgningsfrist for Markedsmodningsfondens næste ansøgningsrunde, den dialogbaserede ansøgning den 7. til 14. september. Du kan se mere om den dialogbaserede ansøgning i videoen herunder.

Læs også

Top