Angel-investering til dansk Instagram-startup

Untitled-1

Det danske instagram-startup Sponsta har netop annonceret, at de har fået investering fra de to danske business angels Tommy Ahlers og Andreas Rasmussen.

Den danske startup Sponsta, der giver virksomheder en platform, hvor de kan finde instagrammere, der matcher deres brand med henblik på at sponsorere dem, har netop modtaget en investering fra de to business angels, Tommy Ahlers og Andreas Rasmussen.

Pengene er skudt ind som seed-kapital for at støtte virksomheden det næste års tid, hvor konceptet skal lanceres på markedet.

Kontakten mellem Sponsta og de to business angels blev skabt til AngelNext initiativet fra #CPHFTW, hvor Sponsta var en af de mange startups, der pitchede.

Tommy Ahlers var meget imponeret over det generelle niveau til eventet, men synes at særligt Sponsta stak ud:

“Jeg så dem til AngelNext på Rainmaking Loft, hvor de skilte sig ud som noget helt særligt. Både deres meget dedikerede team og så det marked, som de bevæger sig inden for. Markedet for Instagram er kæmpestort, og jeg tror ikke, der går længe før det boomer,” siger den tidligere CEO i Podio og ZYB.

Stort potentiale i ‘influencer marketing’
Den anden angel, Andreas Rasmussen, der er managing partner i Nodes, en London/København baseret virksomhed, der udvikler mobile apps til iOS, Android og Windows Phone, ser ligeledes store muligheder i Instagrammarkedet.

Derudover havde han mærket et decideret behov for de ydelser, Sponsta tilbyder, på sit eget kontor i London.

“Ved at investere i Sponsta har jeg investeret i et marked, jeg forstår, eftersom jeg har ejet et digitalt bureau i 7 år. Vi mærker især i London, at der er et behov for Sponstas ydelser på vores kontor. At de så allerede havde lavet produktet og haft kunder igennem, gjorde kun beslutningen nemmere”.

Også for Andreas Rasmussen var teamet bag Sponsta en væsentlig faktor:

“Derudover er teamet rundt om Sponsta super stærkt. De tre drenge har et perfekt sammenspil af kompetencer, og med Tommy og jeg selv bag dem, så kan jeg næsten ikke forestille mig et stærkere team”.

Han spår desuden, at hvis Sponsta formår at skabe en skalérbar kanal for brands til at arbejde med såkaldt ‘influencer marketing’, marketing der fokuserer på enkeltindivider frem for det den samlede målgruppe, så bliver det interessant for mange spillere i både medie- og tech-verdenen.

3.000 instagrammere worldwide
I juni i år lancerede sponsta deres produkt ved reklamearrangementet Cannes Lions i Cannes, Frankrig. Sponsta har pt. 160 brands signet op og over 3.000 instagrammere fra hele verden, der tilsammen har over 100 millioner følgere.

Sponstateamet består af Philip Alexander Bock, Daniel Mierzwinski og Bo Winther. Phillip Alexander Bock sidder i London med fokus på markedet, mens Daniel Mierzwinski og Bo Winther er i København med fokus på produktet.

Læs også

Top