Udfordringen: Planday indtager USA – Onboarding

Trendsonline, Planday, millioner

Velkommen til den første uge af Planday’s ekspanderings-eventyr i USA. Denne uge blev en af de rigtige varme i det store kontor i Lemonsqueeze’s bygning The Brass factory hvor Planday har til huse. Onboarding var på agendaen og Lemonsqueeze har delt den op i to faser: Company Onboarding og Employee Onboarding.

Company Onboarding fokuserer på at bringe Planday’s DNA helt ind under huden på de nye ansatte ‘Plandayers’. Produktforståelsen skal være i top, CRM (costumer relationship management) og salgs-systemer skal være helt på plads, og salgs-tilgang skal øves igen og igen og igen og igen.

Employee Onboarding sikrer, at den nye ‘Plandayer’ kan fokusere 100% på sine opgaver og ikke behøver tænke på andet end at nå sine KPI’er. Processen sikrer at fundamentale ting som computer, mobil, indhentning af alle lovpligtige papirer, gennemgang af forventninger, benefits, sociale aktiviteter og introduktion til alle, der er på holdet, altsammen er på plads.  Hoved-objektivet er, at organisations-fundamentet er solidt for de nye ‘Plandayers’, så teamet blot skal fokusere på salg, salg og mere salg. Og så lidt mere salg.

I want to ace it
Anders Frederiksen fra Planday svingede i denne uge dirigentstokken og gennemgik samtlige elementer af produktet og Plandays CRM-system. Efter endt gennemgang af produktet, blev de nye ‘Plandayers’ bedt om at “sælge produktet tilbage” til Anders. Alle dage virkede som små eksamener, og alle var klar, når det var deres tur til at præsentere. Stemningen og energien var høj! Hvis en af dem kiksede lidt I deres pitch, var de hurtige til et spørge

“Can I do it again – I want to ace it!” :D

Lange, lange mødedage

Lange, lange mødedage

Lean
For at sætte en klar retning fra første fløjt, opererer Lemonsqueeze med deres egne LEAN-boards. Disse sikrer, at der ikke er nogen undskyldning for ikke at nå sine mål på daglig og ugentlig basis. Der bliver ikke sat spørgsmålstegn ved hvor mange targets, der skal kontaktes, hvor mange salg der skal lukkes, eller hvilke årsager der er til, at man ikke når sine mål. Alt bliver nedskrevet og gennemgået for at sikre gennemsigtighed og retning. Tilgangen er direkte, og bølgerne går højt fra første møde. Det er tydeligt at mærke, at ambitionsniveauet er højt, og at ingen ønsker at skuffe i projektet. Med den indstilling sker det med stor sandsynlighed heller ikke.

Lemonsqeezes LEAN-board

Lemonsqeezes LEAN-board

Næste uge står i salgets tegn, og det er her, frugten skal høstes.

Følg med i næste uge!

Lange dage kræver store burgere. Det er jo USA.

Lange dage kræver store burgere. Det er jo USA.

Læs også

3 kommentar

  1. Pingback: Onboarding: Vaskerier var skeptiske overfor Washa i starten - Trendsonline.dk

  2. Pingback: Planday lukker investering på 93 millioner kroner - Trendsonline.dk

Top