Wallo.dk – Dine billeder på Instagram bliver til minder på væggen

Wallo-presse

Ønsker du at forevige dine instagram billeder? Wallo.dk er en web app, der sørger for, du slipper for besværet med print og indramning – og rent faktisk får nogle af de mange digitale billeder fra lommen op på din væg.

Casper Klenz-Kitenge, kreativ direktør i Pilot, var blandt de, der ville trække et udpluk af sine instagram billeder ud af telefonen og sætte i ramme. Det viser sig imidlertid at være mere besværligt end forventet. Her opstår ideen til Wallo.dk i 2013 og sammen med sin ven Joakim Wolff, adm. direktør i Pilot, går de i gang med at udvikle på ideen.

Wallo.dk gik i luften den 7. september i år og er således et helt nyt skud på stammen. App’en er udviklet og sendt på markedet af Casper og Joakims digitale bureau, Pilot. Det eneste man skal gøre er at gå ind på sin instagram account, vælge sine yndlingsbilleder og bestille dem i rammer. Efter disse enkelte trin får du herefter tilsendt billederne i passende rammer til hjemmet inden for 3-5 hverdage.

Det er ikke første gang, Casper og Joakim melder sig på banen i iværksættermiljøet. Casper har blandt andet tidligere været Creative Director i den danske platform for bilværksteder, Autobutler, og Joakim har blandt andet startet gymnasiumfutsal.dk.

Læs også: Autobutler fik titlen: Årets bedste danske iværksættervirksomhed

En duo med forskelle og ligheder

Casper og Joakim har kendt hinanden siden 1998. De startede deres samarbejde i 2009, hvor de udviklede headcoach.dk, deres første web app.

De er begge opmærksomme på deres forskellige styrker. For Wallo.dk er Casper ansvarlig for produkt og platform, og Joakim er ansvarlig for salg, projektledelse og administration. Fælles er de om markedsføring og kommunikationen. Ifølge Casper og Joakim styrker deres forskellige kompetencer forretningen.

Som udviklere er det vigtigt for Casper og Joakim, at netværket er i orden. Derfor leder de efter stærke samarbejdspartnere, som kan udfordre dem på Wallo og tænke nyt ind i forretningen. De er også i gang med at nedsætte et Advisory Board med tunge forretningspersonligheder.

Bootstrapping eller investorer?  

Casper og Joakim tror på bootstrapping-tilgangen.

”Vi er næsten religiøse omkring bootstrapping-tankegangen. Vi finansierer alt selv. Vi er ikke anti-funding, vi tror bare på en lean tilgang, der for os betyder, at vi afprøver idéer — masser af dem — på en lille skala først, så risikoen er lav, mens vi bevarer muligheden for at skalere på et senere tidspunkt, hvis idéen holder vand.”

App’en Wallo.dk er skudt godt i gang. Casper og Joakim har i de sidste par måneder udviklet web app’s og sites for virksomheder. Fokus vil i de næste par måneder være på vækst og særligt på Wallo.dk. De kan ikke afsløre mere på nuværende tidspunkt, men siger:

”De næste 3–6 måneder er fokus på vækst. Wallo, især. Vi kan ikke afsløre så meget endnu, men kan godt love, at der sker en masse ting med Wallo, frem mod julesalget. ”

Målet er i fremtiden at være first-mover på markedet, når det gælder udvikling og opfindelsen på den digitale front.

Skrevet af

Læs også

en kommentar;

  1. Pingback: Nej til investering, ja til bootstrapping! - Trendsonline.dk

Top