Visionær webshop udvider konceptet

nimara

Den danske webshop Nimara.dk har udvidet deres sortiment med en boligsektion med kvalitetsmøbler i den lavere ende af prisskalaen. Lige siden lanceringen af boligsektionen har de oplevet massiv interesse fra købere og har derfor valgt at lægge øget fokus på møbelsalg. 

Siden lancereingen af Nimara.dk tidligere i år har webshoppen udvidet med en boligsektion med kvalitetsmøbler i den lavere ende af prisskalaen. Udvidelsen er sket som en imødekommelse af teamets oprindelige ide om at skabe en stor onlineshop med salg af forskellige varegrupper.

Og allerede nu kan de mærke at interesseren for det nye sortiment er stor fra deres kunder.

“Vi oplever at vores kunder køber møbler sammen med tøj, hvilket var hele ideen bag Nimara.dk. Vi tror nemlig på at forbrugere foretrækker at handle mest muligt på samme onlineshop for at spare tid og penge,” forklarer medstifter af Nimara.dk, Mathias Nielsen.

Fokus på markedsføring og flere ansatte
På ganske kort tid har Nimara.dk formået at tiltrække mange kunder til deres webshop. Noget som de selv mener skyldes dels en massiv satsning på markedsføring, dels at de har prioriteret at ansætte mere arbejdskraft.

Hvis man skal vokse og jagte de store giganter er der nemlig behov for øget arbejdskraft, forklarer Mathias Nielsen.

“Vi har for det første lagt rigtig mange ressourcer i markedsføring af Nimara.dk. Det har været en omkostningsfuld invertering med promovering igennem sociale medier og ikke mindst online markedsføring specifikt rettet mod vores målgruppe. Men hvis vi vil være vores målgruppes foretrukne online-forhandler af tøj og boligartikler kræver det investering i promotion,” siger han og tilføjer:

“Og så har vi udvidet teamet med en del freelancere som arbejder med forskellige opgaver i forbindelse med Nimara.dk. På nuværende tidspunkt har vi 8 freelancere som er specialiseret indenfor forskellige områder”.

Satser på det de store spillere er mindre gode til
Målet for Nimara.dk var helt fra start at kokurrere med de største. Strategien er at skille sig ud ved at satse på alternative markedsføringskanaler rettet specifikt mod målgruppen. Noget som de store spillere, ifølge Mathias Nielsen, ikke er så gode til.

“For at kunne stjæle markedsandele fra de største spillere på markedet skal vi hele tiden forsøge at være et skridt foran. Vi skal blive ved med at fokusere på alternative markedsføringskanaler, som er rettet specifikt mod vores målgruppe. Mange af de store spillere bruger udelukkede traditionelle markedsføringskanaler, der ofte rammer bredt, men ikke specifik mod forbrugeren,” siger Mathias Nielsen og fortsætter:

“Vi vil skille os ud og få forbrugeren til at få en fornemmelse af den nære kundeservice, ligesom den man oplever i mange fysiske butikker. Vores markedsføring er mere direkte rettet mod forbrugeren i målgruppen, så forbrugeren får en særlig oplevelse, der får dem til at føle, at de hos Nimara.dk får en unik oplevelse”.

Kort sagt vil Nimara.dk altså nå i mål ved hjælp af fokus på egne produkter, nye og alternative markedsføringskanaler, fokus på kundeservice og det at skabe en unik oplevelse for kunden.

 

Læs også

Top