FitProject vil være fitnessverdenens foretrukne træningsplatform

11535916_452547148255889_5451469201555666319_n

Endnu et ‘hent-3-tilbuds’-site er blevet sat i verden. Denne gang inden for fitnessbranchen. Cand.scient i idræt, 26-årige Tobias Byrresen og tidligere dansk mester i vægtløftning, 25-årige Nicklas Jørgensen, er stifterne bag, og de har store ambitioner fra start. 

FitProject er en onlineportal, hvor du nemt og gratis kan indhente op til tre tilbud på personlige træningsforløb fra kvalitetssikrede personlige trænere.

Det fungerer ved at man gennem platformen indsender en beskrivelse af, hvad man har behov for, og hvad man ønsker den personlige træner skal kunne. Herefter vil man inden for kort tid modtage op til tre skræddersyede tilbud fra personlige trænere, og så er det bare at vælge det bedste match.

For trænerne skal platformen skabe en kontaktflade, så de kan nå ud til flere kunder.

Hent-3-tilbud
Ideen til platformen er inspireret af lignende sider som 3byggetilbud.dk, Autobutler og Samlino. Tobias Byrresen og Nicklas Jørgensen synes konceptet var spændende og havde i noget tid gået med en drøm om at starte deres egen virksomhed. De havde begge stor ekspertise og et godt netværk inden for fitnessbranchen, og sammenkoblingen blev til en platform. Med platformen forbindes folk der har brug for hjælp til træning med en personlig træner.

De gik i gang for godt et år siden, men måtte en del igennem, før det endelige skalerbare forretningskoncept lå klar.

“Da Nicklas for et års tid siden introducerede mig for ideen, blev vi hurtigt enige om, at det var en god ide. Og så gik vi bare igang. Vi sad længe og konceptudviklede, med endte ud med en, for at sige det mildt, helt håbløs ide,” fortæller Tobias Byrresen og fortsætter:

“Men så fik vi sparring fra Business Aalborg, hvor jeg havde en kontaktforbindelse, der gav os hjælp til forretningskonceptet, modellen m.m. Efter en måned havde vi noget der gav rigtig god mening, og så kastede vi os ud i det”.

Nu handler det bare om at komme ud over rampen
Som det ser ud nu, arbejder Tobias Byrresen fuldtid på projektet, mens Nicklas Jørgensen, der stadig er igang med sin kandidat i softwareudvikling, arbejder deltid ved siden studiet.

Målet lige nu er ikke at tjene penge men at få konceptet gennemtestet og skabe et klart proof of concept. Tobias Byrresen sidder til 0 kroner i timen og kører for tiden på et mindre underskud. Derfor er teamet nu i fuld gang med at søge investering, som de kan bruge til markedsføring, udvikling og vækst.

“Lige nu kører det godt. Vi har haft over 700 henvendelser igennem, siden vi lancerede i februar i år, og vi er efterhånden sikre på vores koncept og ikke mindst på forretningsmodelen. Derfor bruger vi nu mange kræfter på at søge efter investering,” siger Tobias Byrresen.

Han forklarer, at de tidligere har ændret deres forretningsmodel, og nu står med en holdbar en af slagsen, der er skalerbar samt sikrer deres likviditet.

“Så nu handler det bare om at komme ud over rampen – og det går for langsomt lige nu. Derfor har vi brug for investering, så vi for alvor kan få gang i vores markedsføring,” fortæller Tobias Byrresen.

Mangler økonomisk buffer til leads
Desuden har de brug for flere ‘leads’ – en henvisning til en potentiel kunde indeholdende kontaktoplysninger. For at lykkedes med det, har de brug for kapital.

“De leads vi får lige nu, og som vi sælger til trænerne, de er organiske. Vi betaler ikke noget for dem foruden vores tid. Så vi skal have købt leads ind via annoncering, som vi så kan sælge videre. Og det har vi brug for en økonomisk buffer til,” siger Tobias Byrresen.

Platformen er desuden suppleret af en blog med artikler med gode råd til kost og træning, baseret på de to stifteres store faglige viden på området. De har stort fokus på at skabe ordentligt indhold, der har værdi for deres kunder, og som ligeledes medvirker til at generere leads og skabe trafik på sitet.

Læs også

Top