Plandays 30dages udfordring: Challenge Completed – SUCCESS!

Byen som alle vil have fodfæste i!

Velkommen til fjerde kapitel i beretningen om danske Planday og deres vej til etablering i USA – et sandt ekspansionseventyr, som styres med hård hånd af danskejede Lemonsqueeze, hvis speciale er at hjælpe europæiske virksomheder med at finde fodfæste og skalere deres forretning på det amerikanske marked.

SUCCES

Udfordringen om at etablere sig på det amerikanske marked med Lemonsqueeze som facilitator og Planday som virksomhed er ved vejs ende. 30 benhårde dage er overstået med et gennemsnit på 70 arbejdstimer om ugen og rigtig mange erfaringer rigere. Resultatet af den store indsats er en super succesfuld entrering og et stærkt fundament! To medarbejdere er onboarded, hunderedevis af potentielle kunder kontaktet, og 12 nye Planday-kunder sætter en tyk streg under et vellykket stykke arbejde.

Det undrer derfor ikke nogen, at der er store smil og tilfredshed at spore over hele banen.

“Planday har efterhånden åbnet en del nye markeder op, men vi har aldrig oplevet et drive, engagement og resultater, som vi har oplevet det i USA de første 30 dage. Det er en underdrivelse at sige, vi er imponeret over vores to nye medarbejdere og samarbejdet med Lemonsqueeze. Sandheden er, at vi ikke kunne have drømt om en bedre opstart. Vi forsætter med motivationen i højeste gear og “The American Dream” helt inde under huden,” lyder det fra en yderst tilfreds CEO for Planday, Christian Brøndum

New York Take over

LEARNINGS

Selvom man har skaleret utallige virksomheder i USA kan man altid blive klogere. Entry- og skaleringsplaner skal laves og være klar før man begynder, men selv med den mest nøje gennemtænkte og gennemførte plan oplever man elementer, som man ikke havde tænkt over i første omgang.

”Der er ingen der har sagt, at det skal være nemt at vinde et marked, der er så stort som det amerikanske, men man behøver ikke gøre det sværere end det er. En af Lemonsqueeze største forcer er at set-uppet altid er super agilt, og at der fortløbende optimeres på de learnings, der bliver gjort for alle de virksomheder, vi katalyserer ind på det amerikanske marked. Selv når vi på et tidspunkt har hjulpet 1000 virksomheder med at skalere, vil der stadigvæk være elementer, der ikke matcher vores oprindelige plan, og det er vi parate til at justere i forhold til. Lige nu nyder vi alle sejre og fejrer alle sejre” siger den danske CEO for Lemonsqueeze, Mik Strøyberg.

Lemonsqueeze kontor - Tillid i sig selv(fy)

NEXT STEPS

Fremadrettet vil Planday tage seks måneder ad gangen på overordnet niveau med Lemonsqueeze bag rettet. Nu skal der arbejdes disciplineret, men stadigvæk med den entreprenante ånd, som sikrede det første stik og lagde de vigtige grundsten til Planday Inc.

 

Skrevet af

Top