EASI’R laver dansk software til bilforhandlere

Bilbranchen har ikke formået at udnytte de digitale muligheder, der skaber distance til kunderne. Virksomheden EASI’R har udviklet software til bilbranchen, der øger salg og kundetilfredsheden samt forbedrer genkøbsloyaliteten.

Forbrugere går ofte den digitale vej, når det gælder køb af produkter som biler. Det betyder, at dialogen mellem kunde og virksomhed i mange tilfælde starter på nettet, via mails og telefon. Besøget hos bilforhandleren sker ofte først senere i processen, og det skaber udfordringer for bilforhandlere, der har sværere ved at skabe stærke og langvarige kunderelationer.

Denne udfordring har teamet bag Easi’r set, og sat sig for at afhjælpe.

Software der fokuserer på salg og kunderelationer

Easi’r tilbyder en ”SaaS Relations Management” platform skræddersyet til bilindustrien. Ved hjælp af blandt andet kunstig intelligens kan Easi’r hjælpe sælger, forhandler og bilimportør med at skabe langvarige kunderelationer.

”Easi’r skaber et overblik over de digitale kontaktpunkter og gør den information let tilgængelig for bilsælgeren. Men vigtigere hjælper systemet bilsælgeren til i sin hverdag at opbygge og bevare relationerne på en nem og intuitiv måde, så sælgeren bliver guidet til at gøre det optimale i enhver situation, uanset om det drejer sig om et opkald, et møde eller en e-mail til en kunde,” forklarer Mikael Moeslund, der er medstifter af Easi’r.

Easi’r hjælper forhandler, sælger og bilimportør med at følge kundens rejse, uddyber Mikael Moeslund.

”Så i stedet for alene at fokusere på det første salg, kan Easi’r også fokusere på hele kundens rejse fra den første kontakt ved bilmærket til det første køb af en bil og indtil kunden motiveres til at købe igen”.

Resultatet af at bruge Easi’r systemet er salg af flere nye og brugte biler, højere kundetilfredshed og ikke mindst en målbar forbedring af genkøbsloyaliteten. I følge teamet bag software systemet, adskiller det sig fra andre, da der ikke kun fokuseres på selve salget.

”Typiske systemer kigger på kundens forløb indtil det egentlige køb. Men for mange virksomheder, og i særdeleshed bilbranchen handler det ikke bare om salget, men om hvordan man kan profitere fra langvarige kunderelationer, og følge kunden indtil næste bilkøb. Og det har vi fundet en måde at automatisere på”, forklarer Mikael Moeslund.

Rådgivere der skal hjælpe teamet med at vækste

Easi’r har netop oprettet et advisory board, hvor det er lykkes at få en række af de helt tunge profiler fra iværksætter miljøet med ombord. Blandt profilerne er Torben Frigaard Rasmussen, kendt fore-conomic.com og Tine Thygesen, kendt fra everplaces.com og senest Colego.

Easi’r har den sidste måneds tid, i samarbejde med deres advisory board forberedt en vækstplan, og Mikael Moeslund forklarer, at deres advisory board kan hjælpe til at ekspandere i udlandet.

”Målet er at få endnu mere traction i Europa, men da nogle muligheder ser ud til at åbne sig for os i USA og Canada, kigger vi lige nu på at starte et kontor op derovre i slutningen af året. Derfor tager ledelsen derover i november for vurdere mulighederne. ”

Easi’r fortæller, at de hidtil har hjulpet 2.600 bilforhandlere og 16.000 brugere i Europa.

Skrevet af

Læs også

Top