Arkiver

BusinessFintechNyhederSoftware

Danske Clearhaus modtager 22 millioner og udfordrer NETS

Det danske betalingsinstitut Clearhaus kæmper stadig for at skabe øget konkurrence på et marked, der længe har været præget af monopollignende status fra udbydere som Nets. Clearhaus er indtrådt på markedet og servicerer nu 8 pct. af de danske webshopejere ved håndtering af kortbetalinger.

Clearhaus leverer betalingsløsninger til virksomheder og er en direkte konkurrent til Nets på det danske marked. Nu har virksomheden fået et skulderklap i form af en kapitalrejsning på 22 mio. kr. gennem Dansk OTC, som blandt andet driver Danmarks største handelsplatform for unoterede værdipapirer.

“Vi er stolte af at have været med til at rejse penge til et selskab, som er ved at disrupte markedet for online betalinger. Det glæder os, at investorerne bakker op om en investeringshistorie, som vi ikke har set siden nye spillere udfordrede det gamle telemonopol i Danmark.” informerer Jesper Bak, der er Managing Partner i Dansk OTC.

Det betyder, at virksomheden nu kan nå ud til endnu flere webshopejere.

Millioner til at øge konkurrencen på det danske marked

Indtil videre har danske webshopejere taget godt imod konceptet, og på kun fem måneder har Clearhaus indgået samarbejde med ca. 8 pct. af de danske webshopejere, der bevidner et behov i markedet.

”Markedet for online betalinger er præget af stor konkurrence, men vi kan se, at der er et marked for aktører, som tilbyder et hurtigere og mere fleksibelt produkt. Det kan vi, og udviklingen det seneste halve år har understreget at markedet skriger på alternativer,” uddyber Claus Methmann Christensen, der er CEO i Clearhaus, og tidligere Product Manager i NETS, som hans virksomhed nu vil udfordre.

Kapitalrejsningen på de 22 millioner fra Dansk OTC skal sætte ekstra gang i konkurrencen mellem udbyderne af betalingsløsninger. Det skal komme danskerne til gavn med mere fleksibilitet, gennemsigtighed og konkurrencedygtige priser.

Clearhaus’ øgede markedsandel og den nye investering betyder, at virksomheden nu kan teste strategiske muligheder af i en branche, som er præget af tocifrede vækstrater årligt. Den århusianske virksomhed har med millionerne i ryggen potentiale til at vokse sig større de kommende år.

Clearhaus har indtil nu fokuseret på det danske marked, men med de nye investeringer er virksomheden efterhånden rustet til at ekspandere til det europæiske marked.

”Vi glæder os til at være i stand til at ekspandere geografisk, og følge op på den vækst vi allerede har opnået på vores danske hjemmemarked.” fortæller Claus Methmann Christensen afslutningsvis.

1 kommentar

Skriv et svar