Arkiver

BusinessIværksætterlivNyhederSoftware

Danske myphoner er softwaresystemet til cold calling sælgeren

Danske myphoner er officielt stiftet af Jeppe Liisberg i 2014. Han har siden stiftelsen oplevet en stigende efterspørgsel på sit software produkt, der også afspejler væksten på softwaremarkedet hen over sommeren.

myphoner er stiftet af Jeppe Liisberg på 35 år. Han har en uddannelse som it-ingeniør, som han blev færdig med i 2007. Jeppe har altid drømt om at være iværksætter, og han har forsøgt at realisere drømmen, siden han blev færdig med sin uddannelse.

Ideen til myphoner opstod for 5 år siden, da Jeppe så et behov for at udvikle et bedre system til at styre ens leads.

”Jeg var vidne til en freelance sælger, der brugte Excel til at styre sine leads. Jeg tænkte, at det kunne gøres meget bedre med ganske få midler, og så lavede jeg myphoner,” fortæller Jeppe Liisberg om ideen til hans nu to år gamle virksomhed.

“I første omgang var det en prototype. Siden begyndte jeg at få kunder på systemet, og så måtte jeg jo pludselig få det til at virke.”

Vækst for softwarevirksomheder inden for B2B løsninger

myphoner startede som et fritidsprojekt ved siden af hans fuldtidsstilling som webudvikler. I dag har Jeppe Liisberg valgt at satse 100 pct. på forretningen, og ifølge tal fra IDC, er det en branche, der er værd at satse på i øjeblikket.

It-virksomheder har i årets løb oplevet relativt mange konkurser. I juni i år oplevede it-virksomheder 23 konkurser, og det tal faldt til blot 4 i juli. Sidste år var der 16. Softwaremarkedet ser nu en vækstrate på 5-6 pct., og det er især B2B markedets samarbejdsværktøjer, fildeling og cloud-løsninger, der er i vækst.

De spåede vækstrater gælder altså services som eksempelvis danske Rushfiles, der leverer en cloudbaseret fildeling til erhverv, eller Templafy, der har udviklet et template management system til større virksomheder.

”For virksomhederne handler det ikke længere kun om at få digitaliseret økonomi- eller produktionssystemerne, men i høj grad om at effektivisere og bruge den interne viden bedre. Derfor vil vi se ganske store investeringer i værktøjer, der gør det lettere at dele dokumenter og viden på tværs af landegrænser i de enkelte virksomheder, ” udtaler Birgitte Hass, der trådte ind som adm. direktør i IT-Branchen for knap et år siden.

Læs også: Software og hardware marked i flot vækst

myphoner er blevet til et omfattende værktøj, som er tiltænkt B2B markedet. Kort fortalt bruges til at skabe overblik over salgsleads og såkaldte “cold call” lister. Alt sammen for at skabe et velfungerende workflow for telefonsælgere centreret om sælgernes hverdag.

Værktøjet skaber intelligente opkaldslister, som gør det muligt for flere sælgere at arbejde i den samme liste samtidig, og listen kan løbende opdateres med leads.

Overblik over salgsleads og ”cold call” lister

For Jeppe Liisberg er der ikke direkte konkurrence til hans produkt, da han positionerer sig på at være et nicheprodukt, der hurtigt udvikler sig i takt med kundernes behov samt på pris.

”Jeg placerer mig imellem CRM systemer og Excel dokumentet. CRM systemer tilbyder funktionalitet, der minder om det jeg gør, men jeg har en anden prisstruktur og et andet fokus,” udtaler Jeppe Liisberg og uddyber positioneringen yderligere, at de, der bruger hans softwareprodukt, specifikt søger på ”cold calling”.

“Dem der finder mig de søger specifikt på cold calling, og jeg har oplevet meget positivt feedback. Nogle af mine kunder har prøvet alle mulige systemer, og de siger myphoner er det eneste, der gør det, som det skal, når det kommer til cold calling.”

Læs også: Decembers 5 friske fra indbakken

Netop udviklingen på software markedet har gjort det muligt for Jeppe Liisberg, stifteren bag myphoner, at skabe et nicheprodukt, der førhen har været svært at bryde igennem med på et marked med store spillere.

Jeppe Liisberg, der har stiftet myphoner, forklarer, at API’er er nemmere at bruge i dag. Det gør det muligt at lave mindre software systemer, der kan tale med andre softwaresystemer. Brugeren kan således selv konfigurere en integration mellem forskellige produkter, de har brug for.

”For 10 år siden så markedet ikke ud på samme måde. Det var ikke lige så nemt på et marked med store spillere. I dag kan du vælge dine yndlingsværktøjer og sætte sammen som legoklodser. Det giver plads til mig som lille spiller på markedet. De kan bruge det uden at fravælge andre systemer, de bruger. Det kan lade sig gøre at lave en forretning, hvor man ikke skal erobre hele verden, men snarere koncentrere sig om det, man er god til. ”

3 kommentarer

Skriv et svar