Danske Hivebeat får plads i 500startups accelerator i Silicon Valley

Hivebeat

Fredag fik de beskeden. Søndag fløj de. Og i dag starter de i accelerator programmet 500startups. Den danske platform Hivebeat skal gøre det nemt at eksempelvis arrangere en fest, indkræve betaling og udstede en billet. 500startups skal give dem det næste skub.tg

Konceptet er opstået som spin-off til Greenticket, som Hivebeats CEO Jonas Bøgh Larsen og CTO Emil Haghbart Rasmuseen tidligere stod bag. Nu har de så kastet sig over startupvirksomheden, der skal gøre livet nemmere for alverdens eventarrangerende studerende.

Jonas Bøgh Larsen”Konkurrencen indenfor billetsystemer er kæmpe stor både nationalt og internationalt, og der kommer hele tiden nye startups til indenfor dette space. Vi havde i lang tid set, at der var stort potentiale indenfor universiteter og skoler generelt,” forklarer stifter og CEO Jonas Bøgh Larsen i sidste uge, da de endnu ikke vidste, om de ville befinde sig i Silicon Valley eller i Aarhus i denne uge.

500startups er 4 måneder og 125.000 dollars

Danske IconFinder med stifter Martin LeBlanc var det første danske startups, der fik en plads i 500startups accelerator programmet tilbage i 2012, og senere i 2014 var den danske sikkerhedsplatform Cobalt (tidl. CrowdCurity) med i programmet.

“Vi håber at få de første kunder på det amerikanske marked, og så selvfølgelig skabe en masse kontakter, der kan hjælpe os med at nå endnu længere på sigt,” siger Jonas Bøgh Larsen efter de er ankommet til Silicon Valley søndag nat dansk tid.

Lanceringen af Hivebeat i udlandet kræver ressourcer, og derfor er Jonas Bøgh Larsen og Emil Haghbart Rasmussen på udkig efter investorer. Med pladsen i 500startups følger også 125.000 amerikanske dollars, som teamet får sammen med et fire måneder intensivt program i startup mekkaet Silicon Valley.

Hivebeat_JonasBøghLarsen

Platformen Hivebeat er tilpasset uddannelsesinstitutionernes behov ved eksempelvis at give mulighed for at udstede forskellige typer billetter til samme event. Det kan være en stor offentlig begivenhed på et universitet, hvor studerende har gratis adgang, men hvor alle udenforstående skal købe billet. At der er efterspørgsel på netop denne type service, vidner de allerede 10.000 danske brugere på Hivebeat om.

”Vi havde en del skoler og studieorganisationer med fra Greenticket, og det hjalp os til at komme hurtigt i gang. Vi har dog også været heldige, at der er blevet taget godt imod Hivebeat fra nye brugere, og vi har fået cirka 75 nye brugere om dagen på danske og svenske universiteter,” udtaler Jonas Bøgh Larsen om eventplatformens opstart.

”Nu skal vi arbejde på at få både vores vækst i brugere og omsætning til at vokse yderligere.”

Hivebeat_web

Skrevet af

Læs også

Top