Synergi mellem webshop og butik giver afkast til 2Trendy.dk

Ejner Nielsen er manden bag webshoppen 2Trendy.dk, der nu kan fejre sin fire års fødselsdag og en 183 procent stigning i omsætningen mellem 2012 og 2014.

Ejner mærkede for første gang til sit iværksættergen i 1996, hvor han startede egen tøjbutik i Aalborg i samarbejde med sin kammerat. Herefter opkøbte Ejner sin kammerats andel i 2003, og har sidenhen stået som indehaver af butikken Boxen.

Det var omkring 2011, at han begyndte at lege med tanker om en fremtidssikring for butikken – han havde to velovervejede muligheder. Den ene var at starte endnu en butik op med salg af tøj til et ældre herresegment, og den anden mulighed var at gå ind i e-handel og starte sin egen webshop. Han valgte at gå ind i e-handel, hvilket blev til 2Trendy.dk.

Et stærkt team gør forskellen
Sidenhen har webshoppen, der henvender sig til unge mænd i alderen 14-35 år, opnået fremgang i bruttofortjenesten, som er steget med 183 pct. fra 2012 til 2014.

Ejeren forklarer stigningen med det dygtige bagland i virksomheden.

”Der er ingen tvivl om, at grunden til vi er, hvor vi er i dag, er at hver eneste gang, der bliver ansat en ny mand, så sker der en forskel,” fortæller Ejner Nielsen.

For at eksponere webshoppen, har de, hos 2Trendy.dk, anvendt Google som deres primære kilde. Derudover har eksponeringen måtte foregå via sociale medier, såsom Facebook, hvor den potentielle forbruger er at finde.

Opkøbet af de to konkurrerende virksomheder Trendlovers.dk og Hardcasa.dk, gav mulighed for at styre de tre webshops i forskellige retninger i forhold til segmenter.

Simple metoder har skabt afkast
Hvis du spørger Ejner, hvad 2Trendy.dk har gjort for at opnå en succesfuld webshop, svarer han at det er essentielt, at der hele tiden kommer nyheder til webshoppens kunder, og at der fremgår en tydelig form for aktivitet på sitet.

Derudover som nævnt tidligere, er Ejner meget begejstret for sit dygtige medarbejderstab, som arbejder hårdt og fokuseret på hver sit område.

”En af de steder, vi hvor vi bliver stærkere og stærkere, er, at vi har folk til at sidde på hver sin post herude,” udtrykker Ejner Nielsen.

I den fysiske butik i Aalborg skal der ske et ”generationsskifte”, som Ejner udtrykker det. Som følge af webshoppens fremgang, og en dygtig butiksbestyrer i den fysisk butik, er der et tæt samarbejde mellem 2Trendy.dk og den fysiske butik.

Derudover, er det næste skridt for virksomheden, at øge fokus på den allerede foregående produktion af eget tøjmærke i Portugal. Ejner Nielsen mener, at det er en kæmpe force at designe og producere det tøj, man har lyst til at sælge. På nuværende tidspunkt er 2Trendy.dks eget brand det tredje mest solgte mærke på deres webshops.

”Det næste vi begynder at se noget fremtidig ydelse i er dette område. I år tripler vi vores omsætning, så hvis der skal ske noget nyt, så er det øget fokus på vores egenproduktion.”

For at få en fod på markedet for online salg af tøj til piger/kvinder i alderen 15-35 år, begynder webshoppen også et samarbejde med den allerede fungerende webshop LykkebyLykke.dk. Her skal webshoppens model laves om, så den kører ligesom 2Trendy.dk, Trendlovers.dk og Hardcasa.dk. Webshoppen relanceres den 1. november i år.

Skrevet af

Læs også

Top