Podcast: Sådan bliver en af Danmarks mest downloadede apps markedsført

Denne artikel er skrevet i samarbejde med Mobilbureauet Mobtimizers. Mobtimizers hjælper virksomheder med mobile strategier, app markedsføring, analyse og app store optimering.

Over halvdelen af alle google-søgninger sker via mobilen, og vi fortsætter med at downloade apps som aldrig før, men hvordan formår virksomhederne bag at markedsføre deres app til dig? Vi har talt med Brian Egerup Kjærulff, medstifter af mobilbureauet Mobtimizers, Christian Elbek, CTO hos Shopbox og Christian Birch, CEO hos ShopGun (tidligere Etilbudsavis) om markedsføring af apps i forskellige kanaler.  

Vi shopper, kommunikerer og betaler ved hjælp af apps, og det vil ingen ende tage. Apps er blevet så afgørende en del af vores hverdag, men hvordan formår virksomhederne bag, at markedsføre netop deres app til dig?

Det mobile område er i rivende udvikling, og der sker meget i forhold til mobil markedsføring og mobil web. Over 60% af søgningerne på Google finder sted via mobilen. Den tid, vi bruger i apps, stiger, og samtidig falder tidsforbruget på mobil web, så der er alt god grund til at fokusere på apps og markedsføring heraf.

Vi har samlet et stærkt hold på området og spurgt dem, hvordan de har haft succes med at markedføre deres apps.

Hør Brian Egerup Kjærulff medstifter af mobilbureauet Mobtimizers, Christian Elbek CTO hos Shopbox og Christian Birch CEO hos ShopGun dele ud af guldkornene.

I dette podcast kan du høre om: 

– Hvilke marketing kanaler er effektive til at markedsføre apps?

– Hvordan Shopbox og ShopGun har markedsført deres Apps

– Hvordan ShopGun, som er blandt de mest downloadede Apps i Danmark, har nået 1,3 mio. downloads?

– Hvor langt kan man nå med gratis markedsføring?

– Hvornår giver det gevinst at blive omtalt i de store medier?

– Brian, Christian og Christian diskuterer, hvorfor partnerskaber kan være en afgørende markedsføringskanal?

Podcast med Mobtimizers – Appstore optimering # 2

Skrevet af

Læs også

Top