Reshopper er Danmarks Bedste Børneapp

Den populære secondhand markedsplads Reshopper, der er en app til køb og salg af brugte børneting, har vundet prisen for Danmarks Bedste Børneapp. Det skete søndag den 25. oktober ved et stort prisoverrækkelsesshow på Glyptoteket i København med over 500 inviterede gæster.

Den danske Reshopper-app er populær blandt mange børnefamilier, og den er i skrivende stund downloadet mere end 140.000 gange. Det er dog første gang, at stifterne bag Reshopper modtager en pris. Det er læserne fra Danmarks største netguide for børnefamilier, som har haft 100% indflydelse på hvem, der skulle kåres som vindere af Børn i Byen Priserne 2015. Og her løb Reshopper altså med sejren i kategorien Bedste Børneapp.

”Vi er både stolte og glade for prisen – og især taknemmelige for at mange af vores brugere har engageret sig og brugt tid på at give os en stemme. Det er vi meget beærede over. Det viser jo, at vi har skabt en app, som mange finder værdiskabende for dem,” fortæller en stolt medstifter og far til to Jonas Funk Johannessen.

Ideen med Reshopper er at gøre det nemmere, hurtigere og mere socialt at handle i sit nærområde via mobilen – det er både tidsbesparende og mere bæredygtigt end eksempelvis at købe nyt, eller ved at turen på posthuset og postforsendelserne kan undgås.

Fra skepsis til succes
Medstifter og far til to Nicolai Danmark Johannesen fortæller, at der var en del, der rynkede på næsen, da Reshopper startede op for fire år siden med en genbrugsapp KUN til børnefamilier. Kritikerne mente ifølge Nicolai Danmark Johannesen, at behovet var dækket med de eksisterende online markedsplads-løsninger.

”Derfor er det en ekstra god følelse, når vi i dag nogle år efter får en blåstempling af konceptet i forbindelse med denne prisuddeling. Og så var det jo ikke helt ukendte spillere, vi var oppe imod – både LEGO apps og DR Ramasjang appen var nomineret i samme kategori. Men vi klarede den og vandt faktisk med over 50% af stemmerne,” udtaler en tilfreds Nicolai Danmark Johannesen.

Teamet har fra starten fokuseret kun på én markedsvertikal, som er køb og salg af brugte ting til børn. Målgruppen er primært kvinder i børnefamilie-segmentet. Baseret på bruger-anmeldelserne ser de ud til at have skabt et godt produkt, da appen får ratings på 4,1 i Google Play og 4,5 i App Store.

Bag Reshopper står de fire medstiftere Anders Dahl Pape, Jonas Funk Johannessen, Nicolai Danmark Johannesen og Anders Munk. Sidstnævnte bor i København mens de tre øvrige holder til på kontoret i Aarhus.

Læs også

Top