Danske AutoOffer får millioninvestering

Tips til nye iværksættere fra Søren Malmskov fra AutoOffer

Venturefonden BOREAN Innovation og en privat investor har investeret i den unge danske iværksættervirksomhed AutoOffer. En kapitalindsprøjtning på flere millioner gør det muligt for AutoOffer at revolutionere nybils-branchen med raketfart. 

Efter knap halvandet års levetid har AutoOffer nu modtaget to investeringsrunder og er i færd med at revolutionere den traditionelle måde at handle nye biler på. Med den nye investering kan AutoOffer tilbyde forbrugerne helt nye muligheder for at gøre valget og købet af ny bil langt nemmere. Det sikrer fortsat forbrugeren den bedst mulige pris, når der skal købes ny bil.

Skalerer i hurtigt tempo
Det er de helt rigtige ressourcer på det helt rigtige tidspunkt, fortæller Søren Malmskov, stifter og CEO hos AutoOffer:

“Vi er rigtig glade for den store interesse, der har været fra både danske og udenlandske investorer. Kapitalindsprøjtningen fra vores nye investorer betyder, at vi kan skalere i et meget hurtigt tempo. Det gør vi for at komme nærmere vores mål om at være den førende platform for forbrugere, der ønsker at købe ny bil – også internationalt.”

Læs også: Danskerne køber ny bil via nettet

Danske investorer tror på AutoOffer
Mange danske og udenlandske investorer har været i spil i forbindelse med anden investeringsrunde hos AutoOffer. Det endte dog med at valget faldt på en syndikering mellem den danske venturefond, BOREAN Innovation, og en privat investor, der viste sig at være det perfekte match for AutoOffer. BOREAN Innovation investerer risikovillig kapital i virksomheder med stort internationalt vækstpotentiale, og netop derfor var AutoOffer et perfekt match.

”BOREAN Innovation har investeret i AutoOffer, fordi folkene i virksomheden rammer et marked med et stort, globalt potentiale. AutoOffer har med den første version af platformen vist, at konceptet virker og har en berettigelse i markedet. Hvis de lykkes med at skabe en ny standard for onlinekøb af nye biler, vil AutoOffer hurtigt kunne skaleres internationalt. Helt afgørende for os, så tror vi på, at der i AutoOffer er sammensat det helt rigtige team til at skabe en succes,” forklarer Morten Bitsch Janik Porteføljechef hos Borean.

Valget faldt på en dansk investor
AutoOffer har over de sidste halvandet år bevist deres ‘proof of concept’. Både danske og udenlandske investorer har været i spil, men Søren Malmskov forklarer, hvorfor valget i sidste ende faldt på en dansk investor:

“Vi har stadig mange ting at lære i Danmark på forbruger- og forhandlersiden. Læringen fra vores levetid skal nu implementeres i Danmark, og derfor så vi størst potentiale i en dansk venture investor, også selvom vi har oplevet stor interesse fra udlandet.

Har en klar internationaliseringsstrategi
Selvom AutoOffer har meget at lære fra det danske marked, er de parate til at skalere op, og gå efter det internationale marked.

“Vi har en venture tilgang til vores skalering. Vi har en klar internationaliseringstrategi, og vi har samtidig en sund tilgang til forretningsudvikling. Vi løber så stærkt som muligt med et af Danmarks skarpeste teams og har da også flere jern i ilden udenfor de danske grænser,” fortæller Søren Malmskov.

Hvad kapitalindsprøjtningen præcis skal bruges til i forbindelse med lanceringen af den nye version, vil AutoOffer endnu ikke løfte sløret for, men fortæller at de nye funktioner ved platformen vil være til stor hjælp for brugerne.

Skrevet af

Læs også

Top