Mød skaberen af Candy Crush Saga

Games-Business-trendsonline

Konferencen for nordiske spiludviklere er tilbage i Aalborg den 7. december. I år sætter konferencen fokus på fremtiden for forretningslivet i spilindustrien. Hvordan vil fremtidens forretning i spil se ud? Og hvad vil være de nye trends og nyskabelser i gamingindustrien?

I løbet af en-dags konference i Aalborg vil veteraner fra den nordiske spilbranche indtage scenen og diskutere, hvor de ser forretningspotentialet i den hurtigt voksende spilbranche bevæge sig hen i de kommende år.

Blandt hovedtalerne, der vil indtage scenen, er skaberen af Candy Crush Saga og Kongekabale Guru, Tommy Palm, der nu har startet sit eget Virtual Reality studie. Ved den svenske virksomhed King blev Tommy Palm set som den ansvarlige for at flytte Candy Crush spillet fra browseren til mobil, hvilket effektivt gjorde spillet til det verdensomspændende megahit, vi kender i dag.

I januar 2015 forlod Tommy Palm King for at starte sit egen Virtual Reality studie, Resolution Games, som i august 2015 modtog omkring 41 millioner i investeringer fra blandt andre Google Ventures.

Under sin tale vil Tommy Palm fortælle om sine oplevelser fra King, men også hvordan han mener Virtual Reality kan ændre fremtiden for forretning i spilindustrien.

“At lade spilbranchen mødes for at udveksle bedste praksis og erfaringer er vigtigt. Et af nøglepunkterne i at gøre mobile spil vellykkede er at bygge på fælles fremskridt og skabe et åbent forum for diskussion. Og vil det være et lige så nødvendigt komponent i at gøre nye spil platforme til en succes,” siger Tommy Palm.

Hvordan vil fremtiden se ud?
Forretningsindsigt og historier fra earlystage virksomheder i den nordiske spilbranche vil fremhæve vigtige områder og up-and-coming tendenser – såsom konsekvenserne af nye markeder, nye platforme som virtuel reality, alternative investeringsmuligheder og nye måder føre selskaber på.

“A Visions of the Future” paneldebat med eksperter fra forskellige områder i branchen vil dykke ned i alt fra Apple TV og smartwatches til nye markeder og fremtiden for selvudgivelse. Hvilke markeder bevæger industrien bevæger mod?

“Kina er den førende på mobile gaming markedet, der er 46+ mio. gamere i Rusland, 600 mio. mobiltelefoner i LATAM, 53+ mio. Facebook-brugere i MENA (Mellemøsten), hvoraf 42% spiller spil – det kræver en ekstra indsats for at nå disse nye spillere (forskellige distributionskanaler og betalingsmetoder, kultur, lokale statslige restriktioner); men jeg tror, ​​det er, hvor den fremtidige indtægtskilde ligger,” siger Christine Thaarup, der også vil tale på konferencen.

Deltagere kan også selv deltage i en netværksession, der også byder på hotdogs og øl, hvilket giver alle en chance for at blande sig og udveksle ideer.

Det fulde program for dagen kan findes her.

Games Business 2015 konferencen er åben for alle, der ønsker at lære mere om forretning i gaming industrien. Konferencen er arrangeret af NordicGameBits, Shareplay og Interactive Danmark.

Billetter er til salg her.

Læs også

Top