Lars Ettrups 3 gyldne råd om bootstrapping

Lars Ettrup fra Linkfire, et marketingværktøj for musikbranchen, giver dig her hans 3 bedste tips omkring bootstrapping.

Råd nr. 1. Husk at du driver en forretning
Det er rigtig fint at have hovedfokus på sit produkt, men Lars Ettrups første råd går på at huske, at en forretning er afhængig af salg for at overleve. Er man ikke villig til at fintune og justere i sit produkt, så kan det være svært at forblive i kapløbet.

“Vær passioneret omkring dit produkt, men forelsk dig ikke i det. Du skal sandsynligvis ændre det meget undervejs. Accepterer at du skal sælge. Lær det eller find nogle, der kan.”

Råd nr. 2. Vær stædig
Lars ettrup, CEO og medstifter af Linkfire, mener, at stædighed er det, der skiller fårene fra bukken. At drive selvstændig forretning er ikke altid lige nemt, men for at klare sig på markedet, er det vigtigt, at man ikke giver op. Man skal være villig til at lægge kræfter og tid i sit foretagende, lytte til sine kunder og omgivelser og ikke mindst være fleksibel.

“Kend din strategi og din roll-out plan. Erkend hvis du skal ændre noget i planen eller produktet. Vær ydmyg og lyt til dine kunder. Lyt meget! Accepter at det ikke er en lige vej og giv ikke op.”

Råd nr. 3. Hold dit fokus
Lars Ettrups sidste råd er at holde fokus på det, du laver. Hold fokus på dit kundesegment, på dit produkt og på din forretningsstrategi. Og hold ikke mindst fokus på dine egne styrker og begrænsninger.

“Fokuser på det DU personligt er god til. Dyrk det og bliv bedre til det. Find andre der er gode til det, du ikke kan.”

 

 

Læs også

Top