Arkiver

E-handelIværksætterlivNyheder

Gloss Copenhagen fik øjeblikkelig succes

Denne artikel er et gæsteindlæg skrevet i samarbejde med Dandomain.dk

Du kender måske allerede webshoppen Glosscopenhagen.dk, og hvis ja, er det med god grund. Allerede fra webshoppens første dag væltede ordrene ind hos indehaveren af shoppen, Michaela Hiltoft.

Den øjeblikkelige succes med Glosscopenhagen.dk kom dog ikke som en overraskelse. Et stort fodarbejde på Facebook, hvor størstedelen af kunderne kom fra, var blandt andet med til at danne et solidt fundament, der udviklede sig til at være en webshop succes. Men vi bakker lige et par skridt, før vi når så langt.

Fransk luksustøj til kvinder i danske omgivelser
Vi skal tilbage til sommeren 2014 i Paris, hvor en storslået udsigt over den romantiske storby igangsatte tanker om at danne sit eget modeimperium i den danske hovedstad. Michaela Hiltoft rejste tilbage til Frederiksberg, hvor hun kort efter gjorde alvor af sin drøm. Med prædikatet “Gloss Copenhagen” blev det en realitet, og i dag ligger der en fysisk butik i den charmerende bydel Frederiksberg. Men siden den fysiske butiks oprindelse er der allerede løbet meget vand under broen. Og hurtigt. Hver fjerde uge drager Michela Hiltoft lystigt til Paris for at håndplukke unikke emner, som kan sætte trenden. Gloss Copenhagen er modetøj og accessories til kvinder med passion for glitter, glimmer og palietter.

Det har hele været tiden intentionen, at der skulle etableres en webshop, men det trak lidt ud, før det for alvor blev en entegreret del af Gloss Copenhagen. Et forgæves forsøg med en shop i WordPress kastede ikke en virkbar løsning af sig, før Dandomain webshop kom ind i billedet.

“Faktisk er det så let nu, at jeg er blevet rimelig hardcore til det hele,” siger en meget begejstret Michaela Hiltoft, som netop i interviewøjeblikket er i færd med et photo shoot med deltagerne fra Paradise Hotel.

Ikke overraskende med succes
Da ordrene begyndte at tikke ind allerførste dag, hvor webshoppen blev åbnet, var det ikke overraskende.

“Jeg må sige, at det ikke kom bag på mig. Langt størstedelen af vores kunder kom fra Facebook, så det gav meget god mening. Vi har været gode til at gøre opmærksom på os selv og komme med gode tilbud der, hvor kunderne er. Vi har jo sådan set bare flyttet vores butik fra Facebook og over i vores webshop,” forklarer Michaela Hiltoft.

Når det så er sagt, hæfter Michaela Hiltoft sig ved to ting, der fastholder succesen.

“Det er klart på grund af tøjet. Det er jo unikt og håndplukket. Men det er helt klart også, fordi at vores webshop er så stilren, har flotte billeder, er nem at overskue og er flot designet. Det er helt sikkert med til, at så mange er vilde med den, og det er jeg da rigtigt glad for”, slutter hun af, før hun spurter tilbage til sin travle og ikke mindst succesfulde gesjæft.

Skriv et svar