Drivr ude af drift i København

Trendsonline, Drivr

Kære Drivr bruger

Vi er pt. offline i København, men arbejder hårdt på at relancere med biler og god service snarest muligt.
Vi beklager meget og håber du har tålmodighed til at bruge Drivr igen, når vi er tilbage.

Med venlig hilsen,
Søren Halskov Nissen

Det er den besked man får, hvis man som Drivr-bruger forsøger at bestille en taxa i Københavnsområdet for øjeblikket. Til at starte med dækkede tjenesten København, men der var store planer for også at dække resten af landet.

Et bud på hvorfor appen pludselig er offline, kan være mangel på samarbejdspartnere. Indtil nu har Amager/Øbro Taxa stået for den almindelige taxa-transport, mens et limousine-firma har leveret appens Executive Biler, et lidt mere luksuriøst alternativ til den almene taxa.

Men nu er samarbejdet mellem Amager/Øbro Taxa og Drivr ophørt.
“Vi har ikke noget med Drivr at gøre længere. Vores samarbejde ophørte i september. Der var nogle generelle uenigheder om økonomi og levering, som vi ikke kunne løse, så Drivr valgte til sidst at afslutte samarbejdet,” lyder det fra Amager/Øbro Taxa, der nu kører et samarbejde med en lignende app, taxi.eu.

Ifølge Søren Halskov Nissen, CEO og stifter af Drivr, fokuserer de på at levere deres platform til transport selskaber, der gerne vil ændre deres måde at arbejde på, ved at automatisere deres forretning og marketing og derigennem reducere deres omkostninger. Det involverer blandt andet, at alle chauffører uden undtagelse modtager ture på baggrund af, hvor tæt de er på kunden, deres kunde rating, og hvor gode de er til at acceptere ture fra loyale kunder, når der er travlt. Krav mange taxi selskaber, ifølge Søren Halskov Nissen, ikke formår at acceptere eller at få implementeret på trods af gode intentioner.

Dette betyder ifølge Søren Halskov Nissen dog ikke, at Drivr er på vej ud på sidelinjen. Han mener, at virksomheden er midt i en vækstperiode, og de regner med at kunne gøre sig gældende på markedet igen indenfor kort tid.

“Drivr er allerede langt i planerne om at gå live i DK igen og arbejder med en række transport selskaber for at realisere dette,” siger Søren Halskov Nissen.

Taxify vil ind på markedet
Ifølge Martin Villig, CEO for estiske Taxify, er rygtet i branchen, at Drivr nu hovedsagligt fokuserer på software-udvikling og videresalg til taxa-selskaber. Martin Villig fortæller også, at Taxify ligger i forhandlinger med forskellige partnere om at træde ind på det danske taxa-marked. Indtil videre har de ikke en fast dato for lanceringen af appen i danmark, men Matin Villig fotæller, at de er åbne for sammarbejde med både taxa-selskaber og enkelte chauffører.

Taxify er allerede etableret i flere lande såsom Estland, Letland, Litauen, Hviderusland, Tjekkiet, Serbien, Georgien, Finand og Holland.

Læs også

Top