Ny webshop vil forkæle det maskuline køn

Trendsonline, Mandig, penge

Mandig.dk er en webshop til manden, der vil forkæle sig selv. Strategien er kvalitet og god service frem for prisdumping og udsalgsstrategier.

Én messe i Danmark samler alt til mændene på ét sted. Det er den årlige Mandeweekend i Carlsbergs gamle tappehal TAP1 på Vesterbro i København.

Under navnet Mandig har messen siden 2013 fyldt hallen op med alt fra spiritus og elektronik til drømmebiler som Lamborghini og Ferrari. Nu har manden bag messen taget skridtet videre og åbnet sin egen webshop, Mandig.dk, hvor han, under samme brand, vil tilbyde et bredt udvalg af kvalitetsprodukter til mænd.

Håbet er, at det vil blive det nye ’go to place’, når man vil forkæle sig selv som mand, eller købe gaver til det maskuline køn, lyder det fra Peter K. Christensen, direktør og marketingschef hos Mandig.dk.

Peter K. Christensen har store forventninger til sit site og har på nuværende tidspunkt lagt en treårig plan, hvor fysiske butikker er inkluderet. Indtil videre er det dog stadig kun på tegnebrættet.

Kvalitet og service frem for prisdumping
Butikken åbnede d. 7. marts i år og fik en god start. Ifølge Peter K. Christensen skyldtes det, at han kunne trække på mailinglisten fra de to foregående Mandig-messer til at få budskabet om butikken bredt ud til en bred vifte af potentielle kunder.

Om konceptet bag den nye webshop forklarer Peter K. Christensen:

”På Mandig.dk tror vi på kvalitet og god service frem for prisdumping og udsalgsstrategier. Det betyder selvfølgelig ikke at vi er dyrere end andre luksusvareforhandlere, det betyder blot at vi har valgt at fokusere på mærkevare frem for discount. I forhold til selve designet af butikken har Mandig.dk fra start lagt vægt på overskuelighed og gennemsigtighed for kunderne, da vi synes det er en vigtig del af shoppeoplevelsen” siger han.

Han tilføjer, at webshoppen netop har fået et nyt design.

Usikkerhed om Mandeweekenden
I forhold til om han stadig vil afholde Mandeweekend, er Peter K. Christensen usikker. Han vil gerne, men da lokationen, TAP1, hvor messen plejer at blive afholdt, som bekendt lukker til marts, er han ikke sikker på, at der vil være mulighed for at fortsætte messen. Lige nu er det nemlig det eneste sted, der har plads til messen.

Dog fortæller Peter K. Christensen, at han vil afprøve et nyt koncept i forbindelse med Mandig.dk. En kundeklub, hvor kunder kan deltage i eksklusive herreaftner. Appellen vil dog stadig være den samme som altid. Han forklarer:

“Mandig.dk ønsker hverken at snobbe op eller nedad. Jeg sigter mod at appellere til det brede publikum,” lyder det fra Peter K. Christensen.

Læs også

Top