5 ekspert-råd til startups fra en deleøkonomisk pioner

Britiske Debbie Wosskow har startet sin deleøkonomiske startup virksomhed i London, og den har nu spredt sig til både USA, Australien og Europa. Hun giver her sine bedste fem råd til andre startup virksomheder – særligt til de deleøkonomiske.

Debbie Wosskow, CEO & stifter af Love Home Swap, giver med sin deleøkonomiske virksomhed brugere mulighed for at tage på ferie i andres hjem, mens deres eget hjem på samme tid også huser en familie. Hendes virksomhed har vokset sig stor, og hun har i høj grad været med til at sætte deleøkonomi og cirkulær økonomi på den politiske dagsorden i England.

Her er hendes 5 bedste råd til startup virksomheder

  • Find tosidede problemer

Hvordan kan din virksomhed løse et problem for nogen – og på samme tid skabe værdi? Er der uudnyttede potentialer gemt i folks hjem eksempelvis? Er der nogen, der har en kæmpe stor værktøjskasse, som de gerne vil leje ud til nogen, der lige står og skal sætte lamper op i en ny lejlighed? Tænk over de problemer, som du selv møder på din vej, eller gennemgå dit eget liv for overflødige ting – og overvej om det kan være udgangspunkt for en deleøkonomisk startup.

  • Netværk!

Det er super vigtigt at indgå i netværk, så du kan få støtte og sparring med andre startups. Også gerne nogen med samme deleøkonomiske interesser, så I sammen kan gøre en forskel også på et politisk plan ved at gøre opmærksom på de problemer, I oplever.

  • Kend dit marked

Vær grundig med researchen af dit marked, din målgruppe og den branche, du bevæger dig ind i. Hvad kan du gøre anderledes – og er der et reelt behov i markedet?

  • Test dit produkt tidligt

Det er en virkelig god idé at teste dit produkt af så tidligt som muligt og gerne gentagne gange, så du hele tiden kan optimere dit koncept, dit produkt og din strategi overfor målgruppen.

  • Interager med dine kunder

Det sidste gode råd fra Debbie Wosskow er at sørge for gode kunderelationer og bruge den kritik, som de eventuelt kommer med, konstruktivt. Hvis du lytter til dine kunder og deres behov, vil du kunne skabe et produkt eller en tjeneste, som de vil værdsætte – også på længere sigt.

Læs også

Top