Sådan modererer du Post Danmarks takster

Jacob Risgaard, stifter af Coolrunner, fik simpelthen nok af Post Danmarks varslede nye priser. Så han startede sit eget pakkefirma.

Jacob Risgard er ikke ny i iværksætteri. Han er i forvejen medejer af Coolshop.com og Streetman.dk samt bestyrelsesmedlem og aktionær i Stylepit, en førende modetøjsbutik på nettet.

Derfor var han ikke bleg for at kaste sig ud i at starte sit eget firma op, da han så de nye priser fra Post Danmark.

“Vi synes, det er unfair, at hr. og fru Danmark og de små netbutikker skal betale så store omkostninger for at sende pakker med Post Danmark. Derfor har vi valgt at starte Coolrunner, hvor vi udnytter de aftaler, vi i forvejen har med en række distributører,” siger den nordjyske IT-iværksætter Jacob Risgaard.

Coolrunner startede op for 3 måneder. Siden er allerede fuldt funktionel og klar til den travle julepakkepost. Derudover arbejdes der hele tiden på at udbygge foretagendet med nye funktioner og muligheder.

Ingen krig med Post Danmark
Coolrunner ser ikke sig selv som en konkurrent til Post Danmark, men snarere en art konkurrerende samarbejdspartner.

“Vi har en rigtig god dialog med Post Danmark generelt. Selv om vi er i konkurrence, har vi også et samarbejde med Post Danmark, og tilbyder deres produkter attraktivt til vores erhvervskunder på Coolrunner.dk,” siger Per Imer, kommerciel direktør i Coolrunner.

Hvis en kunde skal sende en pakke, fungerer Coolrunner ved, at man gennem selskabets hjemmeside indtaster sine fragtoplysninger, og så kan man enten printe en pakkelabel eller skrive en kode på pakken. Herfra skal den bare afleveres i den nærmeste pakkeshop. Dette gør det nemt for privatpersoner at sende og modtage pakker fra andre privatpersoner. Prisen vil selvfølgelig afhænge af, hvad der skal sendes og hvorhen, men ifølge Coolrunner selv, kan deres kunder spare op til 50% på forsendelser i forhold til tidligere tilbud.

Dækker private såvel som virksomheder
Coolrunner tilbyder pakkeløsninger til både private og erhverv. Det kan være enten en fast aftale om forsendelse af pakker i løbet af året eller Coolrunner kan integreres med en webshop, så forbrugerne ikke skal ind omkring Coolrunners egen website.

Læs også

Top