Clerk.io: Black Friday slår alle rekorder

Resultatet af sidste måneds store shoppebegivenhed, Black Friday, er inde, og salget på webshops når nye højder.

Clerk.io, der leverer software til 850 webshops fordelt i Europa, har lavet statistikker over salget for de europæiske webshops, de samarbejder med, og resultatet ser strålende ud. Sammenlagt har Clerk.io genereret en indtægt på 31 millioner kroner og solgt over 310.500 produkter for de webshops, de samarbejder med, fortæller Hans-Kristian Bjerregaard, direktør og stifter af Clerk.io.

“Black Friday 2015 er den dag, hvor Clerk.io har genereret flest salg i hele virksomhedens levetid,” fortsætter han.

Tallene indikerer, hvor mange produkter der online blev solgt på Black Friday i år gennem Clerk.io’s europæiske samarbejdspartnere, og de tegner et godt billede af, hvor populært et fænomen Black Friday i løbet af de sidste år er blevet online.

Indtægtsmæssig stigning på over 600%
Resultaterne for Black Friday 2015 er klare, og salget gik over alt forventning. Sammenlagt har det været en kæmpe succes for e-handlen, hvilket også er noget Clerk.io’s samarbejdspartnere mærkede til.

Sammenlignet med en gennemsnitlig dag i november 2015, er det for Clerk.io’s kunder en indtægtsmæssige stigning på 610%, hvor den gennemsnitlige ordreværdi stiger med 12%, antallet af solgte produkter stiger med 245%, og mængden af ordrer stiger med 533%.

Læs også: Ny analyse: Black Friday var en kæmpe succes – også på nettet

Selvom Black Friday oprindeligt er en Amerikansk tradition, har europæerne været hurtige til at tage den til sig. Over de sidste 3 år, hvor Black Friday virkelig har fået sit gennembrud herhjemme, er tallene stiger stødt fra år til år, hvor Black Friday 2015 overstiger alle rekorder.

Hvis der sammenlignes med Black Friday 2014, giver det sammenlagt en stigning på 112%, hvilket vil sige, at Black Friday salget er blevet mere end fordoblet fra 2014-2015.

 

 

Omsætningen stiger med 112%, antallet af solgte produkter stiger med 69%, og mængden af ordrer stiger med 109%, hvilket indikerer, at kunderne i gennemsnit køber flere og dyrere varer.

Mange benytter sig efterhånden af Black Friday udsalget til deres julegaveindkøb, da flere og flere webshops tilbyder udvidet byttegaranti. Dermed er kunderne garanteret, at varerne kan byttes efter jul, og det er en oplagt måde at spare penge på årets julegaver.

Dansk Erhverv gjorde allerede tidligere på året opmærksom på, at de havde høje forventninger til årets julesalg. Man håbede på, at Black Friday ville være det endelige startskud for julehandlen, og det må man i den grad sige, at det blev.

Læs også: Dansk Erhverv: Vi har store forventninger til årets julehandel

Du kan læse mere om Clerk.io’s statistikker for Black Friday her.

Skrevet af

Læs også

Top