Trustpilot: Fuld fart på i 2016

petermm

Hvad skal der ske for Trustpilot i 2016? Det har vi spurgt adminstrerende direktør Peter Mühlmann om. ”Der bliver fuld fart på,” er hans første kommentar. Desuden delte han sine forventninger til, hvad der bliver det helt store i det nye år. Læs med her.

”Der bliver fuld fart på,” siger administrerende direktør i Trustpilot, Peter Mühlmann, da vi spørger til udsigterne for Trustpilot i 2016.

Han forklarer, at et af de primære mål er at fortsætte deres vækst på 80 procent om året, hvilket betyder, at de også vil kigge på nye markeder. Men de har også andre spændende ting i pipelinen.

Peter Mühlmann forklarer:

”Vi arbejder blandt andet på at lancere et produkt, der gør virksomheder i stand til at analysere deres data fra Trustpilot på en mere avanceret måde. Det vil sige, at de bliver i stand til at se præcis, hvor i ‘customer journey’, at noget går galt, og hvor det går virkelig godt. Virksomheder har en guldgrube af data i deres anmeldelser,” lyder det fra Peter Mühlmann.

Visionen for 2016 er at gøre det nemmere for forbrugere i hele verden at finde virksomheder, de vil handle med, forklarer Peter Mühlmann. Samtidig vil de gøre det nemmere for virksomheder at få direkte kundefeedback, som de kan bruge til at forbedre deres kundeservice.

”Den vision er styrende for alt, hvad vi gør – også i 2016,” siger Peter Mühlmann og tilføjer:

”Vi vil udvikle vores produkt og vores forretning, så både forbrugere og virksomheder får en endnu bedre oplevelse, når de bruger Trustpilot.”

Mühlmanns tips til 2016
Som et sidste spørgsmål, spurgte vi Peter Mühlmann om han kunne give et par tips til andre virksomheder, om hvor han ser den helt store udvikling i 2016.

Han spåede blandt andet, at sociale medier ville blive endnu større, peer-to-peer services og dealsites ville boome, og virksomheder ville blive bedre til at udnytte data.

”Sociale medier er selvfølgelig ikke nyt, men det er egentlig først nu, at virksomheder begynder at udnytte det enorme potentiale. Det, vi ser lige nu, er, at peer-to-peer services som AirBnB og Uber har kæmpe succes. Dealsites, hvor forbrugere i fællesskab får store rabatter, vokser også enormt. Facebook har lanceret deres ‘Buy button’. Det er alt sammen ting, der ændrer forbrugernes adfærd,” siger Peter Mühlmann og fortsætter:

”Og så vil online-anmeldelser kommer til at spille en endnu større rolle. Næste år bliver den store udfordring for virksomhederne at udnytte al den data, der bliver genereret både fra sociale medier og fra online anmeldelser og forbedre deres forretning ud fra dette.”

Læs også

Top